RSS

De ar fi și pe la mine…

22 Dec

Situații retrăite, amintiri neuitate și puse din nou în cuvinte.craciun_traditional_in_maramures_colindatori_romania_celendo_1
Anul trecut eram doi. Trăiam cam în unul, iar al treilea era plecat în depărtări…lucrând nemțește.
Anul acesta trăiesc în unul, al doilea nu mai există, iar al treilea este la depărtare din nou, pentru că eu eu lucrez nemțește.
Ciudată situație, repetabilă.
Fiul meu era departe și îi duceam dorul, acum sunt eu departe…și îi duc dorul.
Sărbătorile le facem din nou separați, dacă anul trecut eram eu cu Jami, acum am predat ștafeta.
Îmi este dor de tot ce înseamnă sărbătoare de iarnă. Mi-e dor de luminile orașului, mi-e dor de freamăt, mi-e dor de miros de zăpada proaspătă, mi-e dor de miros de brad, de pregătiri de sărbători, de sarmale, de cozonacul meu Rosenkranz, de copii mucioși care îmi cântă colinde, de țiganii cu ursul, de ambuteiajele de pe străzi din cauza primei ninsori, de fulgii de nea pe care îi topeam pe limbă.
Nu am nimic din astea!
În sătucul ăsta nu există luminițe prin cele trei magazine, nu e zăpadă, plouă de rupe și bate vântul cu aspect de vijelie, nu am cuptor ca să pot coace ceva și țigani încă nu am văzut.
Nu simt că vine nici o sărbătoare, poate doar așa de departe…privind brazii împodobiți ce păzesc holurile din azil.
Așa de rău m-am împietrit încât nu mai simt nimic sau o fac voit ca să nu doară???
Mâine e colindul, mâine primesc copilașii covrigi și nuci, portocale și bomboane, biscuiți și eugenii.
Mi-e dor de tot ce îmi poate fi dor și mă ține tare doar bucuria pe care o văd în ochii înlăcrimați de bucurie ai pacienților fericiți…fericiți cei ai căror aparținători vor veni să îi ia în zilele de Crăciun acasă, ca să își petreacă sărbătorile în ,,familie”.
Pentru ceilalți, eu și încă o mână de colegi vom fi acolo, să le urăm sărbători fericite.
În câteva zile este Crăciunul…eu nu simt, îl voi lucra.

Foaie verde portocală,
noi suntem copii de școală
și-am venit să colindăm,
pe la case să urăm,
ne dați, ne dați, ori nu ne dați?

Aruncați-mi și mie cu praștia, o sarma, un șorici, o sclipire….

 

Etichete: , ,

15 răspunsuri la „De ar fi și pe la mine…

  1. Adriana

    Decembrie 22, 2014 at 8:44 pm

    Îţi arunc un gând bun şi o bucată de cozonac primit de la soacra mea, că incă nu miroase a Craciun la noi, dar spre deosebire de tine, bag seamă, va căpăta contur. Nu ninge nici acasa, e frig, bate vantul, e gri şi inchis, un pisic alb nu a mai venit acasa de 3 saptamani şi mă gandesc sa nu uit sa am bani schimbati pentru colind, că tot mi-ai amintit. Ah şi incă ceva…cică se va lucra nemţeşte şi in Romania, acum că e Sasul la putere. Tu crezi? La mulţi ani, Scorpio şi mai mult bine iţi doresc.

     
    • Scorpio

      Decembrie 22, 2014 at 8:53 pm

      Adi, ca intotdeauna ai ganduri bune pentru mine. Multam fain! La multi ani iti urez mai aproape… 🙂

       
  2. Drugwash

    Decembrie 22, 2014 at 9:18 pm

    Îţi las cheia de la cămara cu huguleţi, să-ţi iei cîte unul ori de cîte ori simţi nevoia. 🙂
    Şi la noi e non-iarnă, doar că nu plouă (acum), în rest aseară a fost o vijelie de numa, ligheanu’ de satelit e potrivit acu’ după caru’ mare (al cuiva, probabil 😛 ) că nu mai prinde nimic, frigideru-i nud şi nu-i pasă iar ţigani sînt o cîrcă la colţu’ străzii numa’ că nici ăia nu mai ies din case că au vile cu încălzire centrală. 🙂

    Ca atare te pup şi-ţi doresc să-ţi fie pe cît posibil de bine, în timp ce îmi desenez un şemineu cu focul aprins şi lemnele trosnind a căldură. Sărbători fericite! *kiss’n’hug*

     
    • Scorpio

      Decembrie 22, 2014 at 9:42 pm

      Dragos, iti multumesc ca mereu esti aici. Mai mult nici nu trebuie sa spun.

       
      • Drugwash

        Decembrie 22, 2014 at 9:53 pm

        Săru’ mîna, eşti slăbiciunea mea secretă -I Şi uite bonus un bear-hug: 🐻

         
        • Scorpio

          Decembrie 22, 2014 at 10:15 pm

          pai acum nu mai sunt asa secreta :)))))))))))))))))))

           
          • Drugwash

            Decembrie 22, 2014 at 10:20 pm

            Oops, vinu-i di vin(ă)! ^^’ Acu’ m-am dat pe faţă, aia e! 😀 Mai scrisesem ceva sus da’ mi-a halit nesătulu’ de WP vorbele, sta-i-ar între link-uri! XD Era ceva cu sclipocirea din ochi, că nu numa’ motanu’ lu’ tuşa Vero a băgat botu’ în licori. 😛 Hîc! Hai noroc şi sănătate, ssă ne fie foarte bine foarte curînd – tu prima, că-s un gentleman ce… voiam să zic?! 😛 XD XD XD

             
  3. Vero

    Decembrie 22, 2014 at 9:26 pm

    Sarmale poate-oi găsi la soacră-mea, şorici poate-om cumpăra mâine ori poimâine de pe undeva, dar sclipiri pun de pe-acum în praştie şi le-azvârl peste şapte munţi, şapte văi şi şapte ape – sau câte vor fi fiind până la tine. Şi pun şi gândurile mele bune. Dacă acum nu se poate, să-ţi fie la anul ce vine şi în mulţi alţii Crăciunul Crăciun, din nou alături de oameni dragi.
    La mulţi ani, scorpiuţo! Mulţi şi frumoşi!

     
    • Scorpio

      Decembrie 22, 2014 at 9:43 pm

      De sclipiri am nevoie, alea imi trebuiesc cel mai mult…ca sa nu ma sting. 🙂

       
      • Vero

        Decembrie 22, 2014 at 9:45 pm

        Pun în praştie cât de multe 🙂
        Mă ajută şi Grişka, la ora asta-i sclipesc ochii. 🙂

         
        • Scorpio

          Decembrie 22, 2014 at 9:49 pm

          pupa-l pe Griska pe botic. 🙂

           
          • Vero

            Decembrie 22, 2014 at 9:52 pm

            S-a făcut! 😀

             
  4. cartim

    Decembrie 25, 2014 at 2:34 am

    In noptea asta Mosul sa imprastie magie in casa tuturor si sa aduca doar daruri si bucurii.Fie ca cea mai frumoasa zi din an sa te gaseasca in fata bradului, cu casa decorata vesel si cu spiritul Craciunului in inima.
    Craciun Fericit!

     
  5. Hapi

    Decembrie 31, 2014 at 10:02 am

    Scorpio, noi nu „tinem” Craciunul aici si m-am obisnuit cu asta, de multe ori am fost plecata de Craciun, An nou. Cred ca prima data, o fi mai greu? Nu stiu, nu mai tin minte dar cei dragi imi sunt in suflet, e cald in casa (sa nu exageram, in camera mea, ca pe hol inghet :P) ascultce colinde/hrusca/cantece de iubire doresc, mi-am agatat un mosulet primit cadou, am cutii de ciocolata Lindl.
    Mi-e dor sa petrec cu prietenele mele dar nu le putem avea pe toate 🙂
    In schimb, targul din oras e intr-adevar de vizitat, an de an. Insa de cand sunt aici, eu n-am pus gura pe un Wurstchen traditional nemtesc, Mno, am adus un zambet.

     
    • Scorpio

      Decembrie 31, 2014 at 5:31 pm

      Ai adus, ca de fiecare data. La multi ani, Hapi!

       

au urcat o treapta

 
