RSS

Duzina de cuvinte-Existențiale

10 Oct

Străinătatea nu e ușoară!  Asta o știe toată lumea, eu nu trebuie să mai spun. Și totuși o spun, cu gust amar și gând de ducă…8.-Anastasia
Sunt înconjurată de oameni și dacă nu aș fi, mi-ar fi mult mai greu decât îmi este. Dar sunt înconjurată de oameni buni și oameni răi, hiene pe care le simți dintr-o privire.
Ești bun atâta timp cât muncești fără să te vaiți, muncești fără să te plângi că te doare ceva, muncești până simți că pici de oboseală, muncești fără să pui o întrebare. Ești bun! Toată lumea te laudă, toată lumea îți ,,zâmbește” și  te ,,îmbie” să rămâi…că ești bun.
Dar asta doar dacă taci. Dacă deschizi gura să dai de veste că nu e bine, că nu mai poți sau că ești nemulțumit de cei din jurul tău , atunci se schimbă datele problemei. Când primești lunara scrisoare și privești cu ce rămâi în mână, îți vine de ducă…
Banii sunt mulți pe acte, apoi se împuținează cu fiecare oprire legală și oricât ai scotoci în memorie să îți dai seama de diferența dintre orele lucrate și plata finală, nu îți iese.
Pot lucra ore suplimentare până la epuizare, planul de lucru e făcut în așa fel încât să fie ore mai puține decât în contract, în așa fel încât ce lucrezi suplimentar se adaugă la minusurile tale. Germanii sunt șmecheri, nu îți oferă niciodată un cadou moca sau meritat.
Germanii sunt șmecheri, se fac că muncesc, trăgând de timp cât pot de mult încât să nu le afecteze sănătatea, care oricum o au extrem de șubredă dacă mă iau după multele absențe medicale pe care le invocă mereu.
Nu există lună în care să nu am unul sau doi colegi bolnavi, absenți motivați din motive de durere de cap, înțepătură de albină, căzut pe scări, durere de mijloc, durere de leneveală pe canapea. Durerile astea sunt extrem de grave din moment ce primesc mereu concedii medicale. Și totul merge perfect!
Eu, sinceră să fiu nu mai am loc printre ei, trebuie să îmi fac programare pentru vreo durere. Când zic că mi-o iau, se găsește altul mai rapid și îmi fură programarea.
Am slăbit din nou, am trupul tras ca prin inel, sunt o silfidă bună de dat la revistă.
Dar am ,,slăbit” cel mai mult mental și psihic.Am obosit și mă resimt în fiecare zi mai mult.
Am nevoie de timp, vreau să îmi revin, vreau să pot să fiu din nou eu.
Acum simt că am devenit un robot, dar spre norocul meu, un robot cu inimă. Atâta timp cât încă am pacienți care se bucură când mă văd și li se luminează fața la venirea mea, am pentru ce să stau.
Pentru restul, aș da dracu totul într-o secundă.
Dar nu pot. Nu acum!

 

Etichete: , , ,

12 răspunsuri la „Duzina de cuvinte-Existențiale

  1. luciastroila

    Octombrie 11, 2014 at 10:01 am

    Aşa e şi la noi, din păcate.

     
  2. papagigli

    Octombrie 11, 2014 at 11:52 am

    La noi e altfel. La noi e ceva stres, dar nu neaparat si munca, iar banii, dupa parerea mea, sunt cam nemeritati. Asa ca eu mai ramin 😆
    scorpiuto, mi-a placut self-iul si sa stii ca nu te gasesc slaba 😉 😆
    Pup you si mai lasa dracu munca. Pentru a-ti reaminti la ce te expui, mai citeste o data „Munca, dragostea mea” din „lirica papala”, 😉

     
  3. cita

    Octombrie 11, 2014 at 7:49 pm

    Cred ca prea ti-ai bagat in cap ca germanii sunt rai! Asta nu te va ajuta sa te menti in forma!
    Ai lucrat vreodata intr-un camin de batrani in Romania? Eu am incrcat sa o internez pe mama intr-unul… unde se platea considerabil! Dupa ce am petrecut doua ore acolo … am renuntat!

    Oamenii sunt la fel peste tot! Numai ca acasa ti se pare firesc sa fie… asa!
    Si sunt de acord cu ce spune luciastroila!
    Tine-te tare! Ai un suflet frumos si Domnul nu te lasa!

     
    • cita

      Octombrie 11, 2014 at 7:50 pm

      scuze, am omis un i pe undeva! 🙂

       
  4. Dan

    Octombrie 11, 2014 at 8:34 pm

    Ufff…, măi… Da’ nu-i bine aşa. Măcar financiar să fi meritat. Dar dacă nici asta nu-i ok, mai dă-i în pisici de nemţi şi vină acasă.

     
  5. papagigli

    Octombrie 11, 2014 at 9:11 pm

    😆 Trebuia sa-mi fi dat seama 😆
    Am o adresa, dar n-am mai accesat-o cam de cind o am 😆 Nici email-ul nu prea-l verific, dar daca promiti sa-mi trimiti un mesaj, am sa-l deschid si-ti voi raspunde 😉

     
  6. Cuvânta

    Octombrie 12, 2014 at 10:02 pm

    Pai deh, d-aia au angajat straini, ca nu mai fac fata la munca. Cine stie cat au tras si astia pana sa ajunga aici, poate chiar sunt bolnavi.

     
  7. Hapi

    Octombrie 16, 2014 at 11:23 am

    Nu e usoara, draga mea. Dar daca treci peste ea- daca o suporti, daca nu te dai batuta, vine ceva bun. Iti spun eu care … nu stiu cand, cum si DACA, totusi, mereu a venit ceva bun dupa… momentele prin care se pare ca trecem amandoua dar in povesti diferite.

     

au urcat o treapta

 
