RSS

Duzina de cuvinte- Ne-omenie

28 Iun

Cine crede că străinătatea te așteaptă cu cununi de dafin, surle și trâmbițe…se înșeală amarnic. Eu nu știu cum pot spune unii români că se simt împliniți în țara care îi adoptă, pentru că întotdeauna vei fi socotit un străin, indiferent cât de ,,bun” ești.
Când v-am spus că mulți mi-au spus înainte să plec că se bucură că ,,scap” de România iar pe mine nu mă trăgea ața, nu m-ați crezut…
La voi plouă tot timpul și așteptați să iasă soarele. Aici, aștept să strălucească razele de suflet
Credeați că am ajuns în paradis? Nup! Nu sunt…aparențele înșeală!
Mă simt ca un soldat pe câmpul de luptă, un soldat care luptă mecanic împotriva indolenței și nepăsării…
La schimbul de tură au avut loc discuții, discuții pe care eu un om normal, nu le înțeleg.
Când sunt de serviciu și nu fac față…sun un prieten, prieten care vine din timpul său liber și mă ajută preț de 10 sau 15 minute. Nu va gândiți că face cine știe ce…doar mă ajută cu pusul în pat, al  pacienților ce nu se pot deplasa. Asta o fac pentru că este personal puțin și cei prezenți preferă să se ajute între ei și apoi la final să ajute un străin.Pierzi timp prețios așteptând și este un lux pierderea de timp.
Câteodată sunt prea frântă ca să mă mai descurc repede, așa că atunci când chiar nu mai pot, îmi sun colegul care locuiește la mansardă în azil. El vine și face asta cu plăcere, mai ales că e un ,,munte” de om și mai ales că îi cântă cucii de plictiseală.
Să revin!
În urma unei frustrate care se dezlănțui la schimbul de tură(cred că a fost rezultatul refuzului colegului meu de a o…)șefa,bătând apropouri, a spus că nu este permis să vii și să ajuți în timpul tău liber.
Acum eu știu că legal, da…are dreptate…dacă se întâmplă ceva, pici vinovat….dar nu este cazul.Omul a fost trezit și în miez de noapte să vină de urgență(din timpul lui liber, da?) să ajute pe câte o speriecioasă care era de noapte și nu făcea față cu câte un pacient.
Drept pentru care că al meu coleg s-a dat la fund și de acum încolo nu o să mai ajute pe nimeni, pentru că aici nu se pune preț pe ajutor și omenie.
Nu o să înțeleg niciodată răutatea și meschinăria și ura față de străini.
Frustrata a început apoi să ,,bată” în mine, că sunt asistentă și nu fac nu știu ce, că nu înțeleg limba, că ea dacă ar fi, nu s-ar duce în altă țară dacă nu ar vorbi bine limba respectivă…
Eu…unsă pe la osii cu multe alifii…am lăsat-o să își verse veninul în fața altei colege cu care vorbea după care am întrerupt-o și i-am spus că pe ecusonul meu scrie cu totul altceva și că aici la ei eu nu sunt asistentă, deci nu trebuie să fac ce face ea pe banii ei mult, mult mai mulți.
A făcut ochii mari și m-a întrebat dacă înțeleg ce vorbește. ,,Logic că înțeleg ce spui, chiar am înțeles tot ce ai spus până acum”. După răspunsul meu…mi-aș fi dorit să îi desenez cu cretă ceva pe față, pentru că zâmbetul i se schimbase .

 

Etichete: , ,

7 răspunsuri la „Duzina de cuvinte- Ne-omenie

  1. Drugwash

    Iunie 28, 2014 at 4:55 pm

    Ce-i mai trist în toată tărăşenia asta e că ai pierdut un ajutor preţios. Creşte răutatea şi invidia în fiinţele umane mai rău decît buruienile într-o grădină părăsită. Poate că Pămîntul e – dacă ar fi să fac o paralelă mistică în ciuda propriilor convingeri – Grădina Domnului părăsită de însuşi El, Grădinarul suprem.

     
    • Scorpio

      Iunie 29, 2014 at 8:31 pm

      Dragos, ajutorul il am inca, daca suntem pe aceeasi tura. In rest…ma rog sa ma tina spatele si oasele si cel mai mult…capul :))))

       
      • Drugwash

        Iunie 29, 2014 at 9:07 pm

        Mă refeream, desigur, la nepotrivirea de ture, cînd venea din timpul liber să ajute.

        Capul te ţine, c-am auzit că-i tare şi rezistent. 😛 Mai multe griji îmi fac pentru nemţii ăia, că mi-e că le sare proteza din gură dacă-i serveşti c-un cap bine plasat. 😎 😆

         
  2. G3ordan

    Iunie 29, 2014 at 2:06 pm

    Ea pana acum nu stia ca tu poti sa intelegi ce spune!? Meh, dar ce fel de colectiv sunteti acolo? Am inteles ca ei au alt temperament, zambet fals, invidii, barfe, bisericute.. si ca stilul lor superficial nu ti se potriveste deloc felului tau de a intelege prietenia sau colegialitatea dar chiar nu vorbiti deloc intre voi? Si cand ma gandesc cat de mirat am fost cand am aflat prima oara de termenul ‘team-building’ si ce aiureala occidentala mi se parea..
    Daca nu e ceva prea intim, poate intr-un post viitor ne povestesti cate ceva din viata de dincolo de serviciu, prietenii, cunostinte, locurile in care reusesti sa te mai relaxezi putin..

     
    • Scorpio

      Iunie 29, 2014 at 8:30 pm

      Vorbim intre noi, dar ,,granita” e pusa deja de ei.Si in final ajungi sa nu mai vorbesti mare lucru, pentru ca lor le place sa descoase despre tine, dar despre ei nu spun mare lucru.
      Viata dincolo de serviciu nu exista, aici nu poti vizita decat cele trei supermarketuri.Iar de oras apropiat inca nu a fost timp.

       
  3. Dana Lalici

    Iunie 29, 2014 at 9:27 pm

    M-a uns la inima reactia ta!! Bravo! Scorpio, iti doresc sa rezisti, sa te tii tare. De puternica, esti puternica. De rai, sunt rai oamenii.

     
  4. mixy

    Iunie 30, 2014 at 2:46 pm

    La un moment dar eram convinsa ca numai intr-un colectiv de femei se intampla rautati de care povestesti tu, dar se vede treaba ca lumea are multe alte forme de rautate

     

au urcat o treapta

 
