RSS

Plouă, ouă, draci, laci

12 Mai

Și afară plouă, plouă…iar eu stau și spăl la ouă….cam așa ceva…
Plouă în draci aici, nu știu dacă de când sunt adică de zece zile, a fost vreo zi fără ploaie. Mă deprimă groaznic, nici măcar nu am avut când și cum să ies să văd unde mă aflu de fapt.
Lipsa de activitate mi-a ,,atrofiat” mușchii și am o febră musculară de nu mă văd. În plus mă simt și sunt de fapt foarte obosită, pentru că fac…
Fac ce fac și cei din jurul meu, numai că ăștia ori se fofilează ori înjură cu voce fără voce  lipsa acută de personal.
Da dragilor, este o lipsă de personal la fel ca și la noi. La 55 de pacienți, suntem cinci sau șase dimineața, cam trei la schimbul doi și dacă au noroc, doi pe noapte, dacă nu…unul singur.
Ore multe în principiu nu se fac, însă ești solicitat la maxim din punct de vedere fizic.
Am prins zilele astea un punct staționar cu mai puțini pacienți de care trebuie să am zilnic grijă, cam zece…din care cinci îi am imobilizați la pat, deci trebuie să îi ajut cumva cu căruciorul cu rotile.
Nu mă plâng, însă nu e așa ușor.
Nu am probleme cu schimbatul pamperșilor, cu spălatul la popou sau cu ,, treaba mare”. azi de exemplu o tăntiță a făcut pe ea (de obicei nu face) și a trebuit să pun dușul pe ea. Am făcut baia tot un rahat, dar mai mult am avut de furcă cu manevrarea femeii.
În schimb, tot azi am zis că mor …și aici am mari, mari probleme…când un nenică a tușit ,,flegmatic” …mi-a venit instant să vomit. Nu știu cum să fac să nu mai icnesc la faze din astea.
Nu știu cam ce aș putea să vă povestesc…nu e prea frumos ce vă descriu, nu? Dar asta e munca mea….grija oamenilor în vârstă, pipilică, răhățel.
Când o să am ce să vă spun cu totul altceva, mult mai frumos…o să o fac.
Colegii….colegele mele se ajută între ele, fusesem informată de asta, am văzut acum pe pielea mea. Eu sunt lăsată singură și ele fac pacienții împreună. Bine, nu mă pot plânge, am alături de mine încă…un mentor permanent, care mă învață ce și cum să fac, însă dacă a văzut că mă descurc, m-a lăsat să mă descurc.
La fel, trebuie să recunosc că am pacienți pe care nu îi pot pune singură în scaunul cu rotile, pentru că aș pica cu ei și atunci primesc ajutor.
Deci, până la noi vești…cum scap de scârbă?

 

Etichete: , ,

17 răspunsuri la „Plouă, ouă, draci, laci

  1. maya-maria

    Mai 12, 2014 at 9:16 pm

    Offfffffff!Iartă-mă că am zâmbit cum faci tu haz de necaz!O sa te înveți. Până atunci, mestecă niște gumă și te faci că scuipi guma, când îți vine hâc-ul.

     
    • Scorpio

      Mai 12, 2014 at 9:33 pm

      Dar trebuie sa zambesti…ca si eu fac la fel! 🙂 O sa incerc cu guma.

       
  2. Adriana

    Mai 12, 2014 at 9:27 pm

    La mulţi ani ţie azi de ziua ştii tu care! Cât despre ce spui tu aici nu pot decat să-ţi doresc putere, că sfaturi n-am. Deloc.

     
  3. Andreotti

    Mai 12, 2014 at 10:24 pm

    Cu Emetiral nu ține?:) Glumesc, eu, glumesc…dar îmi pot imagina prin ce treci și chiar cred că nu e deloc ușor! Îți doresc măcar niște zile cu soare dacă zile fără pipilică și d-astea nu par a veni prea curând!

     
    • Scorpio

      Mai 13, 2014 at 5:12 pm

      nu am emetiral aici. nici de zile cu soare nu prea o sa am parte, aici cica ploua mai..zilnic.

       
  4. Monica

    Mai 12, 2014 at 10:30 pm

    Gândeşte-te la motivul pentru care te afli acolo.

     
  5. Drugwash

    Mai 13, 2014 at 9:10 am

    Un mic player/radio portabil, bagi căştile în urechi şi poate muzica îţi mai distrage atenţia de la zgomotele nedorite. Vizual însă, nu ştiu cum ai putea rezolva. Eu am ficatul praf demult, chestiile de genul ăsta mă ucid. Ai grijă de tine, sănătatea proprie e cea mai importantă, pînă la urmă, că nemţii sigur n-or să vină să te îngrijească la nevoie!

     
    • Scorpio

      Mai 13, 2014 at 5:13 pm

      urechile trebuiesc libere. n-am ce face, poate doar sa vomit langa ala… :))

       
      • Drugwash

        Mai 13, 2014 at 6:55 pm

        Ei, na! Zici că-s aparate auditive! 😆
        No, ai de grijă! E OK să ajuţi oameni neputincioşi, e nobil, dar parcă nu cu preţul propriei sănătăţi (sau vieţi). Eroismul nu mai face doi bani în ziua de azi.

         
  6. racoltapetru6

    Mai 13, 2014 at 9:45 am

    Mi-ai amintit că soră-mea este ajutată zilnic de oameni ca tine, dar a trecut de faza cu pamperșii. Mai are o lună și vine acasă, sper că pe picioarele ei!

     
  7. Cuvânta

    Mai 13, 2014 at 12:35 pm

    Mataie-te si tu pe la colege, ca sa nu te ia de cal breaz care le face le toate. Stii doar care a fost soarta calului din 1984- l-au facut sapun!

     
    • Scorpio

      Mai 13, 2014 at 5:14 pm

      nu am de gand sa ajut decat dupa ce imi termin treaba mea. ca mie nu mi-o face nimeni.

       
  8. Irina

    Mai 13, 2014 at 4:28 pm

    Și eu am aceeași problemă și colegele nu mă cred :). Sunt educatoare, iar în grădinițele de stat este aceeași lipsă de personal. Două îngrijitoare pe tură, la nouă grupe de copii, din care una de antepreșcolari (2 ani). Așa că educatoarele mai fac și ce nu intră în fișa postului, adică șters la nas și prin alte locuri. Eu nici la nas nu reușesc să-i șterg, prin alte locuri nici nu vreau să mă gândesc 🙂 . Copiii mei se descurcă singuri sau așteaptă până sosesc îngrijitoarele. Când sunt nou-veniți și nu prea se descurcă, le dau șervețele, le explic cum se face și fiecare se descurcă așa cum poate. O dată s-a întâmplat să verse un copil în clasă. Până să chem îngrijitoarea, am avut intenția să șterg, măcar pe masă. Nici nu m-am apropiat bine că era gata-gata să îi urmez exemplul. Nu ține de răsfăț, de lipsă de experiență sau de fițe, cum mulți ar fi tentați să spună. Pur și simplu nu pot. Nici cu cei din familie, apropiați. Nu cred că mă voi obișnui vreodată. Dacă aș fi bănuit aceste aspecte când am ales să lucrez ca educatoare, m-aș fi gândit de mai multe ori înainte. Așa că nu sunt în măsură să dau sfaturi în această privință 😦 .

     
  9. Andreii

    Mai 13, 2014 at 10:01 pm

    păi cum să scapi Scorpi?! …să nu iei seama la scârbă !!! Scorpi, sa-ti dea Dumnezeu putere ! Dim partea mea ,sincer te admir!!!!! Bravo ţie !!!

     
  10. alma nahe

    Mai 15, 2014 at 1:52 am

    Gândul e la îndemâna ta. Combate-l! Azi un pic, mâine un pic…

     

au urcat o treapta

 
