RSS

Duzina de cuvinte- Parastas de pomină

28 Feb

Poveste adevărată auzită de la domnul X..Ne-a spus-o pe un ton ușor sumbru, dar nouă, povestea despre moarte ne-a adus hohote de râs.

Se dă o doamnă(chiar e o doamnă), de meserie șefă mare, al cărei soț a murit de foarte mulți ani.Pregătirile au fost atunci cu mare fast, cu giulgiu de firmă, cu dric mortuar de fițe, cu mormânt de cinci stele, cortegiu funerar pe alese și prohod cu patru preoți care cântau pe trei voci.
Și doamna se gândește că ar fi bine, ca în memoria domnului deja descărnat și descompus de ani, care zăcea ca un pașă în coșciugul plin de putregai, să facă un parastas.
Așa că a chemat câțiva colegi de muncă printre care și pe domnul X. Fiindu-i șefă,îl roagă ca ei doi să meargă înainte și să pregătească cele necesare, la un restaurant destul de renumit.
Zis și făcut..numai că acolo, doamna își aduce aminte că nu are colivă:
,,-X-ule, de unde luăm colivă?
-Nu știu doamnă, că nu se găsește, trebuie și ea făcută..
-Cum nu? Imposibil..uite eu am găsit de exemplu caltaboși la supermarket, în perioada când nu era timpul lor.
-Păi doamnă și ce legătură au caltaboșii cu coliva?
-Păi cum? O fi de vânzare pe undeva,la caserolă..cum nu! Nu?
-Nu!
Trecând peste asta ajung la restaurant și așteptând să ajungă invitații..
,,-X-ule mi-am adus aminte, fac eu asta, dau eu masă, dar nu am popă să facă o slujbă. De unde dracu iau eu un popă?
-Doamnă suntem într-un restaurant, cum să facem slujbă?
-Facem, facem, că doar e parastas, unde ai mai văzut tu fără popă? Hai la biserica din apropiere , că îl cunosc eu pe popa de acolo!
Popă care bineînțeles că terminase slujba din biserică și se roise acasă.Rămăsese un alt angajat al bisericii..
,,-Auzi, îl întreabă pe angajat, da hai că nu e popa , nu e popa…da ce dragă, tu nu ai facultate?
-Ba da doamnă,însă nu am voie să profesez încă, nu sunt uns ca preot.
-E la dracu, vii și tu acolo și ții o slujbă mică…uite îți dau un milion!
Angajatul o privea cu chipul ușor cadaveric, gândindu-se dacă să își facă cruce cu limba sau să scuipe în sân…
– Nu se poate doamnă, nu am cum îmi pare rău!
Doamna se întoarce supărată la restaurant, bineînțeles cu domnul X după ea.
,,-Doamnă, îi spune X, hai să dăm un telefon să îi căutăm pe Ionescu , pe Popescu(care Ionescu și Popescu bineînțeles că nu au răspuns sau erau ocupați).”
Între timp sosiseră și invitații, iar într-un final domnul X își aduce aminte:
,,-Măi doamnă, haideți să sunăm pe popa de la noi de la capelă!
-Nu îl vreau pe ăla, că e al dracu!
-Păi nu mai avem cu cine vorbi…
-Hai sună-l atunci! ”
Domnul X îl sună pe popă care nerecunoscandu-i numărul nu răspunde..
,,-Ai văzut? Ce ți-am zis? E al dracu!”
Întru-n final reușesc să dea de popă, care vine.
Doamna strigă chelnerul să aducă ciorbele ca de început, pentru ca popa să le sfințească, să fie primite de mort.Și începe popa să doamne miluiască în restaurant, la o oră de prânz și unde mai erau și alte persoane.Persoane care au fost luate pe nepregătite și au rămas cu lingurile ridicate și cu gura căscată.Ba unul chiar a întrebat dacă e la camera ascunsă.
Pe lângă ridicolul și penibilul situației, totul a fost sfințit, popa a ținut slujba de pomenire și a plecat repede…
Iar doamna, așezându-se în sfârșit pe scaun, strigă cu vocea plină de fericire:
,,-Chelner!! Acum dă drumul la muzică! Să cânte, ce mama dracu, că răposatului i-a plăcut să petreacă!”

Au scris  psi,   AbisurileComiCulturalcarmen pricopVienelaoglinda lui eriseddanGriskaAdrianaMotanul PandalieMayaMitzaavavalySome Wordsadicherishdia naicuAdrianaTDanSoniaroxana

 
25 comentarii

Scris de pe Februarie 28, 2014 în Duzina de cuvinte și Provocările

 

Etichete: ,

25 de răspunsuri la „Duzina de cuvinte- Parastas de pomină

  1. Carmen Pricop

    Februarie 28, 2014 at 10:22 pm

    Primită să fie şi muzica, în loc de colivă! :))

     
  2. maya-maria

    Februarie 28, 2014 at 10:26 pm

    Toată lumea fericită și cu lacrimi pe obraz .

     
  3. roxdumitrache

    Februarie 28, 2014 at 10:32 pm

    Chiar asa: cum sa nu se gaseasca coliva la caserola?

     
    • Scorpio

      Martie 1, 2014 at 8:14 pm

      Nu e o poveste din ani recenti, cred ca era cu multi ani in urma ,,treaba”.

       
  4. SimonaR

    Februarie 28, 2014 at 10:46 pm

    E colivă la caserolă 😀 o găsești la Carrefur 😉

     
    • Scorpio

      Martie 1, 2014 at 8:15 pm

      O fi acum! Atunci sigur nu era…

       
  5. Vienela

    Martie 1, 2014 at 10:03 am

    Oare pe la alte popoare tot asa o fi? Ca eu, de cate ori am ajuns la vreo inmormantare sau la vreun parastas, am remarcat ca oamenii, dupa ce stau un timp seriosi, tepeni, se relaxeaza si incep cu bancuri, cu glume fel de fel, apoi motiveaza ca asa ii placea si mortului… :)))

     
    • Scorpio

      Martie 1, 2014 at 8:15 pm

      Din ce am observat eu de exemplu in Austria, dupa inmormantare, lumea merge la restaurant si vorbeste glume despre raposat.

       
  6. mihaela

    Martie 1, 2014 at 4:36 pm

    Moment in care imi dau seama ca eu traiesc intr.un oras model unde exista restaurant dedicat slujbelor de pomenire, cu coliva cu tot, e drept popa ti-l aduci tu la pachet dar in caz de mare nevoie se poate rezolva cu unul de la fata locului.

     
    • Scorpio

      Martie 1, 2014 at 8:16 pm

      Mihaela, cu ani in urma nu era asa…era o ciudatenie sa faci ce a facut doamna.

       
  7. abisurile

    Martie 1, 2014 at 6:22 pm

    Coliva la supermarket e ca si cu internetul : musai sa fie !

     
  8. Dan

    Martie 1, 2014 at 6:50 pm

    Între o mie şi unul de drumuri astăzi mi-a fostul timpul drămuit cu zgârcenie. Am citit, mărturisesc smerit, cam pe fugă de aceea am să te rog să îmi permiţi să revin cu un comentariu în zilele ce urmează. Acum am trecut doar să îţi urez să ai o primăvară cu zile frumoase, calde şi senine, plină de bucurii şi fericire. Să ai spor în toate, sănătate, flori în suflet şi lumină în privire.
    La mulţi ani ! de 1 Martie. 😛

     
  9. Adriana

    Martie 1, 2014 at 9:29 pm

    Eu m-am distrat, recunosc! Întâmplarea e nonconformistă şi mi se pare ceva între păgân şi creştin, ceea ce cu toţi facem în fiecare zi din viaţa noastră, dar nu recunoaştem. Dar aia cu lingurile in aer e tare. Şi da, acum ceva ani totul era mai complicat. Acum şi pt parastase s-au inventat restaurante cu ….colivă cu tot!

     
  10. lili

    Martie 1, 2014 at 11:14 pm

    Mi-a plăcut! 🙂

     
  11. Silavaracald

    Martie 6, 2014 at 10:10 am

    Bărbată muiere! Cred că nu i-a fost ușor răposatului cu ea. Și unde mai pui că nu-l lasă în pace nici pe lumea cealaltă, îl tot pomenește… ;))

     

au urcat o treapta

 
