RSS

Duzina de cuvinte- Zbateri

17 Ian

Pe zi ce trece, viața în alt oraș ,,grandios” pe care îl credeam orașul ,,câinilor cu covrigi în coadă”, începe să 83mi se pară bucolic. Pentru că așa se comportă majoritatea de aici…
Se spune că vin din provincie și că sunt mai de la ,,țară”…dar privind în jurul meu, nu știu de ce nu am această impresie. Ba chiar am impresia că sunt mult mai educată.
Aș oferi rugi în locul gândului blasfemic, dacă rapizii din jurul meu ar avea un alt comportament, însă nu pot. Mai repede inventez un brevet pentru clemența tipului colportor.
Am făcut un colaj de știri și mi-am pus jugul pe greabăn pentru a mă convinge că greșesc.
Mi-am făcut card de fidelitate pe siteurile  pline cu anunțuri și am petrecut ore întregi dând clic pe tot ce se putea da. Am bălit în fața anunțurilor generoase, dar degeaba.
Greșit! Greșit! Greșit!
Se petrece un genocid pe față cu cei care nu au experiență și mai au și o vârstă.
Nici o șansă la supraviețuire!
M-am trezit că am pierdut niște ani pe meleaguri natale, întoarsă din nou de unde era greu dar cu un real transformat în lovele multe.
Micul golem în care credeam, m-a furat la start și m-a și faultat.
Mi-am ridicat ochii în sus, dar deocamdată e ceață, nu văd mai profund.
Am temeri și nu mint când spun că sunt mari.
Nu am nevoie de încurajări, pentru că nu mă vor ajuta.
Nu mă mai plac pentru că din nou am coborât.
Mă zbat să nu rămân la pământ și cățărătoarea din mine să vadă din nou culmea.
După mulți ani, mă zbat din nou în mocirlă.
Și nu îmi place. Și e greu!

Au scris   psimaya, Some Words, dor, Vienela, carmen pricop, Radu Thor, Dragos, Gabriela,  Vladen, ComiCultural, Adriana, roxana, adicherish, dan, anacondele

 

Etichete: , , ,

19 răspunsuri la „Duzina de cuvinte- Zbateri

  1. psi

    Ianuarie 17, 2014 at 10:23 pm

    sensul cuvântului bălit, deşi nu pare, este… furat. 🙂
    în rest, îţi respect slova şi nu spun nimic. de fapt, e greu peste tot. unii spun, alţii tac. dar e greu.

     
    • Scorpio

      Ianuarie 17, 2014 at 10:35 pm

      🙂 Stiu, l-am gasit in Dex :))) ! Dar l-am folosit cu alt sens.

       
      • psi

        Ianuarie 17, 2014 at 10:38 pm

        nu are alt sens. 🙂 oamenii i-au dat un altul, dar în dex este doar şterpelit, furat.

         
        • dordefemeie

          Ianuarie 17, 2014 at 11:10 pm

          eu nu l-am gasit nici in dex de aia am intrebat. dar tot n-am fost sigura de cum trebuie folosit. Scorpiuta, trebuie sa fii tare, nu ai de ales.

           
          • psi

            Ianuarie 17, 2014 at 11:18 pm

             
          • dagatha

            Ianuarie 18, 2014 at 9:33 am

            Cu siguranță e vreun regionalism…neomologat 😀 Nu l-am găsit nici în DEX-ul lui Breban, nici în Dicționarul Universal al Limbii Române publicat în 2007 şi nici în DOOM. La noi s-a înregistrat, popular, cu sensul pe care şi eu îl folosesc şi care, oficial, se pare că nu există. Cu sensul precizat de Pisicime nu l-am întâlnit niciodată.
            Probabil dicționarul online cuprinde şi astfel de sensuri nedevenite încă normă.

             
  2. Carmen Pricop

    Ianuarie 17, 2014 at 11:15 pm

    Sunt sigură că ai să vezi din nou culmea! Căţărătoarea nu se dă bătută uşor! 🙂

     
  3. Gabriela

    Ianuarie 17, 2014 at 11:45 pm

    Nu cred ca exista golem care sa o sperie pe o femeie indrazneata ca tine, cand isi pune ceva in gand. Orasul grandios e doar o noua incercare, o provocare pe care ai acceptat-o pentru ca ai simtit ca ii poti face fata.

     
  4. ComiCultural

    Ianuarie 18, 2014 at 1:01 am

    Dacă e și un substrat real în scrierea ta, regret. Sper doar să rămână o simplă fantezie de vineri, fără alte efecte decât aprecierea publicului cititor.

     
  5. Drugwash

    Ianuarie 18, 2014 at 1:06 am

    Dacă se pune ghiavolu’ cu tine, îi plîng de milă… 😀

     
  6. dagatha

    Ianuarie 18, 2014 at 9:23 am

    Ai dreptate în legătură cu provincia versus oraşul „cu covrigi în coadă”: nu suportă comparație!
    Cât despre zbateri…mi-e mai uşor să tac…

     
  7. Radu Thor

    Ianuarie 18, 2014 at 10:01 am

    Viaţa este o călătorie cu vreme schimbătoare!

     
  8. SimonaR

    Ianuarie 18, 2014 at 4:52 pm

    Tu ai cățăratul în sânge iar golemului o să îi pară rău că te-a faultat când vei da cu el de pământ 😉

     
  9. greenleaffy

    Ianuarie 18, 2014 at 7:22 pm

    Bună seara. Like-ul meu înseamnă empatie pentru tine. Sper numai că ai alături, așa cum meriți, oameni ca Marian al meu, capabili să te mai susțină puțin, până te vei ridica pentru a nu mai „cădea” apoi, niciodată. Iubirea celor apropiați înseamnă Viață pentru cel încercat. Eu trăiesc respirând iubirea lui Marian pentru mine.

     
    • Scorpio

      Ianuarie 18, 2014 at 8:08 pm

      Ioana, am …dar nu ma pot lauda ca tine.

       
      • greenleaffy

        Ianuarie 18, 2014 at 8:26 pm

        Scorpio, nu mă laud eu, ÎL laud pe Dumnezeu că mi l-a dat, nici nu știu dacă-l merit. Binele meu, fizic și psihic, i-l datorez lui, în întregime. Mă reechilibrează de fiecare dată, iar asta mă ajută să supraviețuiesc zilelor. Încă sunt prea slabă să rezist fără un asemenea sprijin. Împreună, eu și el, căutăm în fiecare clipă, și găsim sprijin în Dumnezeul Treimic.

         
        • Scorpio

          Ianuarie 19, 2014 at 11:33 am

          Ioana… ma refeream strict la ,,eu traiesc respirand iubirea lui…” 🙂

           
  10. Adrian

    Ianuarie 18, 2014 at 10:52 pm

    Fiecare din noi are nevoie de încurajări! Curaj! 🙂 Priveşte spre vârf şi… urcă, urcă…

     

au urcat o treapta

 
