RSS

Psiluneli- Bradul

22 Dec

Când eram copil….
Mă scoate din sărite expresia asta, dar nu am ce face… new-year-105
Când eram copil mă bucuram de tot ce însemna sărbători de iarnă.Oricât de multe lipsuri am avut, puținele și micile cadouri nu ne-au lipsit niciodată.Am mai povestit asta…
Barosanul (aca tata) avea o regulă bine stabilită pe care o ține și astăzi…cumpăra brad dar nu îl împodobeam decât pe 23 decembrie, în ziua de colindete.
Când apărea cu bradul acasă, frematam de bucurie, iar eu și fratele meu țopăiam în jurul lui, bătând din palme.
Ce putea fi mai frumos?
Mirosul de cetină se răspândea în toată casa. Cumpăra numai brad, niciodată un molid, ca să nu se scuture repede.
Ziua de colind era încărcată, în sensul că alergam să cânt pentru a strânge cota de covrigi și eugenii și apoi să fug acasă, pentru a împodobi bradul.
Ne certam în parte eu cu tata și fratele meu, ca să punem globulețe, beteală și neapărat luminițe.
Bradul nostru ni se părea cel mai frumos!
Când am plecat la casa mea, am ținut morțiș să iau câteva din globulețele tatei, nu de alta , dar erau atât de frumoase…Nu vă zic cu ce ,,bot” mi-a dat câteva din ele…dar era pentru o cauză nobilă…nepotul lui.
Datina această am continuat-o și la mine acasă și nu vă spun cu ce bucurie piticul meu împodobea bradul cu mine.Era un ritual…nu începea nimeni fără ca celălalt să fie prezent. De multe ori fiul meu renunța să colinde de focul de a nu pierde impodobitul bradului.
Anul acesta va fi unul trist.
Fiul meu este departe și știu că îi va lipsi enorm acest obicei, cum știu și cât de greu îi va fi de sărbători…ca și mie.
Oricât de mult mă gândesc că a crescut(și știe și el asta), îl simt că îi este dor de relația mamă fiu, de apropierea sărbătorilor, de cei dragi, de iubită, prieteni, de Jami.
O să încerc să fiu veselă pentru el, cu toate că îmi va fi foarte greu.
Spuneam că a fost timpul ca fiecare să își vadă de viața lui…eu cu iubitul meu, el cu iubita lui, acum departe de casă și de tot…dar este atât de greu…
Anul acesta casa mea va fi goală și va plânge după noi!
Jami își va petrece sărbătorile cu părinții mei, eu cu iubu, fiul meu printre străini… Se spune că evoluăm și ne luăm viața în propriile mâini…dar cu ce sacrificii??
De ce trebuie să ne simțim sufletul gol, chiar dacă îl umplem cu alte bucurii?
Mă scuzați…dar doar pentru voi, voi încerca să zâmbesc. Vă citesc și aici și pe Fb…și mă bucur pentru fiecare cadou pe care îl primiți, pentru fiecare stare pe care v-o dau sărbătorile.
Eu nu voi simți că vine Moșul(dacă va veni)…eu nu voi avea brad…eu voi fi Grinch !
Și mă iertați pentru asta!

Gasiti scrieri mai frumoase in tabelul lui  psi .

linkul spre psiluneli

 

psiluneli.
 

Etichete: , , ,

26 de răspunsuri la „Psiluneli- Bradul

  1. psi

    Decembrie 22, 2013 at 10:23 pm

    😦

     
  2. Drugwash

    Decembrie 22, 2013 at 10:42 pm

    La noi în casă era altă tradiţie cînd eram mic-mic: în seara de Ajun, ai mei aşteptau să adorm şi abia apoi aduceau pomul şi-l împodobeau, aşa că eu mă trezeam în dimineaţa de Crăciun cu un brad/molid şi… eventual ceva dedesubt. Mă rog, cînd eram mic eram mai uşor de satisfăcut (cred), adică mai… ieftin.

    Oare n-ai putea modifica şi tu un pic tradiţia, să faci bradul gîndind că puiul tău ce acum e mare, cumva doarme dincolo şi-i faci o surpriză? Un cadou l-ar putea aştepta undeva pe şifonier pînă se întoarce. Dar poza cu bradul şi cadoul cred i-o poţi trimite, ca să simtă că acasă încă e acasă, chiar dacă el n-a fost de faţă. Nu ştiu, e o idee, poate nu cea mai bună.

    Şi mă gîndesc, poate te simte dacă eşti tristă şi îl întristezi şi pe el. Ce-ar fi să crezi măcar o dată în telepatie şi să te bucuri cu adevărat de Crăciun, transmiţîndu-i şi lui bucuria care – sper eu – va fi reciprocă? 😉

    Un huguleţ mare de la mine şi fie să te ocolească tristeţea pe o rază de cîteva zeci de kilometri! 😀

     
    • Scorpio

      Decembrie 23, 2013 at 10:47 am

      Dragos, nu am cum! Chiar daca a crescut fiul meu, noi faceam bradul impreuna. Chiar de ar fi sa il fac cu iubu…nu e la fel.Nu pot explica starea…M-am intristat, pentru ca in primul rand el este trist, l-am imbarbatat imbarbatandu-ma si pe mine in acelasi timp.
      Este fiecare cu viata lui…dar nu este chiar asa…

       
      • Drugwash

        Decembrie 23, 2013 at 5:59 pm

        Tu trebuie să-i transferi lui energia pozitivă care să-l ajute. Nu jucînd un rol, ci crezînd în legătura asta pe care de fapt o ştii, o simţi. Să zîmbeşti cu sufletul, nu cu gura, pentru el. Va simţi asta.
        Iar pentru tine, va trebui să accepţi mersul vieţii. Oftează adînc, apoi închină-i un pahar de… orice îţi place ţie şi urează-i în gînd tot ce-i mai bun. Viaţa merge înainte, şi pentru el şi pentru tine. Cu inima deschisă. 😉

         
        • Scorpio

          Decembrie 24, 2013 at 8:41 pm

          In seara asta, in ajun, am facut din nou terapie cu el…e greu, ii e greu si il cred, stiu ce inseamna sa fii singur printre straini. L-am incurajat cat am putut de mult si i-am dat un sfat…pentru care mi-a multumit. Mai mult de atat chiar nu pot face.In orice caz…i-am spus ca ar trebui sa stie ca sunt cu el in fiecare clipa, chiar si cand respira. Da…sunt sigura ca a simtit ca pot zambi pentru el…chiar daca eu aveam lacrimi in ochi.

           
          • Drugwash

            Decembrie 24, 2013 at 9:04 pm

            Hai, că toate astea-s trecătoare. Chiar şi din clipele grele se găseşte cîte ceva bun de învăţat pentru mai tîrziu şi unele pot deveni în timp chiar amintiri de valoare. Cel mai important e să ştii – să ştie – că undeva e cineva pe care te poţi baza necondiţionat, la nevoie. Şi între timp, fiecare trebuie să facă ceea ce poate pentru a sta în picioare de unul singur. Greul trece, totul e fluid, viaţa curge… Va veni vremea cînd va fi bine. Curînd. 😉

            Am cîte un huguleţ mare pentru fiecare. Să vă fie bine şi s-aveţi un Crăciun cald şi liniştit! 😉

             
  3. ComiCultural

    Decembrie 22, 2013 at 11:17 pm

    Pentru tristețea inadmisibilă din sufletul tău, ție îți dedic de două ori mica mea comicărie psilunatică de azi, deși cauzele interne nu pot fi combătute cu tratamente externe. Crăciun cum vrei să ai!

     
    • Scorpio

      Decembrie 23, 2013 at 10:48 am

      Multumesc, o sa fug pe la tine.

       
  4. vavaly

    Decembrie 23, 2013 at 12:13 am

    eu apreciez ca nu zambesti fals si ca spui in cuvinte simple si clare ce simti. iar asta conteaza mai mult decat o mie de cuvinte frumoase. liniste si sanatate sa ai in aceste zile ! si adu-ti amintirile aproape. Si ele iti pot fi prieteni dragi cu care sa sarbatoresti. Sper.

     
    • Scorpio

      Decembrie 23, 2013 at 10:48 am

      Vavaly, as zambi fals dar nu as fi eu si primul care m-ar simti…chiar si de departe, ar fi fiul meu.

       
  5. roxdumitrache

    Decembrie 23, 2013 at 12:59 am

    Si noi tot la fel impodobeam bradul pe 23 decembrie. Anul acesta l-am facut mai devreme ca sa ma bucur mai mult de sarbatoare. Cred ca toti parintii traiesc aceasta singuratate de sarbatori cand copii cresc si trebuie sa-i lasam sa-si traiasca viata. Suferim si incercam sa-i mai pastram langa noi cat putem dar, cu fiecare an se poate tot mai putin. Apoi vor avea si ei copii si noi vom fi rabdatori sa-si faca timp pentru noi. Dar noi ii purtam tot timpul in suflet si tot ce facem, facem asa cum stim ca le place lor. Daca si cand vin, sa se bucure ca in vremea copilariei. Or fi crescut ei mari de tot, dar acasa la noi sunt tot copii.

     
    • Scorpio

      Decembrie 23, 2013 at 10:50 am

      Roxana, nu sunt singura. Am un om minunat langa mine….dar in sufletul meu nu e sarbatoare. Nu e o drama ca este departe fiul meu de tara…nu este singurul plecat, dar stiu ce este in sufletul lui acum de sarbatori si departe de cei dragi….eu, iubita, prieteni, etc… Am trait si eu departe de cei dragi si il inteleg perfect.

       
  6. Poteci de dor

    Decembrie 23, 2013 at 7:23 am

    Vei primi şi gândurile noastre bune….

     
  7. racoltapetru6

    Decembrie 23, 2013 at 8:37 am

    Eu, și sunt sigur că mulți alții încă, voi fi pe blog și îi voi ura pe toți cei prezenți. Așadar nu vei fi singură, așa cum nici eu nu voi fi! 🙂

     
    • Scorpio

      Decembrie 23, 2013 at 10:51 am

      Dar nu sunt singura…si nu stiu daca voi avea timp de blog. 🙂
      Vorbesc strict de tanarul plecat departe de tot ce inseamna ,,bine si aproape” ….acum de sarbatori.

       
  8. dordefemeie

    Decembrie 23, 2013 at 11:13 am

    Sanatate iti doresc in primul rand si sarbatori fericite Grinch 🙂

     
  9. abisurile

    Decembrie 23, 2013 at 12:00 pm

    Te inteleg perfect. Exista insa fire. Datorita lor ne mentinem intr-un fel de echilibru, inaintand. La multi ani si echilibru perfect iti doresc!

     
  10. Radu Thor

    Decembrie 23, 2013 at 1:23 pm

    Şi bărbaţii mai plâng câteodată! 😦
    Chiar dacă numai în suflet!

     
  11. SimonaR

    Decembrie 24, 2013 at 3:29 am

    Am aceleași amintiri și eu de-acasă: cu tati care în fiecare an ne lua un brad și îl împodobeam împreună și era așa de frumos. De când am plecat de acasă așa departe, de când nu mai pot să fiu cu ai mei de Crăciun un ochi plânge și celălalt râde. Acum plâng amândoi… 😦

     
  12. Adriana

    Decembrie 24, 2013 at 10:45 am

    Nu stiu, sper cumva să vă găsiti echilibrul amandoi, si tu …şi fiul tău. Meritati! Eu tot sper in minuni. Ai un băiat falnic, l-am văzut in poze. Să trăiti cu totii şi sa aveti măcar bradul vremurilor bune in suflet. Te pup, Scorpio.

     
    • Scorpio

      Decembrie 24, 2013 at 8:43 pm

      Adriana, eu trebuie sa fiu tare, pentru ca el primeste in primul rand echilibru de la mine. I-am fost model in viata si vrea sa aiba taria mea…si munceste pentru asta. Invata sa fie barbat de unul singur.

       
  13. CARMEN

    Decembrie 24, 2013 at 12:46 pm

    Sarbatori fericite cu sanatate si bucurii, cu masa înconjurata de cei dragi si încarcata cu bunatati! Craciun fericit! La multi ani!

     
    • Scorpio

      Decembrie 24, 2013 at 8:43 pm

      Multumesc Carmen. Craciun fericit si tie si familiei.

       
  14. dagatha

    Decembrie 29, 2013 at 12:34 am

    Melancolică postarea ta… M-a întors în timp şi pe mine…

     

au urcat o treapta

 
