RSS

Psiluneli- Rostogolind înțelesuri

15 Dec

Vorbesc. Vorbesc într-una și simt că vorbesc în pungă.Gina Kiel3
Simt că vorbesc doar pentru mine, simt că doar eu înțeleg ce spun.

Rostogolesc înțelesuri evidente, transformate în cuvinte, propoziții, fraze.
Vorbesc și copilul meu se uită la mine, părând că nu pricepe sensul. O țin pe a mea și trebuie să argumentez ca să mă fac înțeleasă. Se pare că ,,intelepciunea” mascată din vorbele mele nu sunt pe placul lui.
,,Vorbește pe înțelesul meu, că numai tu știi ce vrei să spui!”

Rostogolesc înțelesuri atât de evidente încât părinții mei se blochează și se uită unul la altul,  apoi par că de fapt nu au înțeles nimic.
Tot ce spun argumentez prin exemple și vorbesc din experiență.
Se pare că ,,rostogolirea” mea nu are logică în fața lor și mă fac să par picată de pe lună.
,,Zici că ești trăită pe altă planetă, coboară fată cu picioarele pe pământ!”

Vorbesc și vorbesc mult. Spun ce văd de pe margine, ce mă nemulțumește cu mine în interiorul acțiunii, de ce nu mă simt în elementul meu.
Mă simt pe marginea prăpastiei și simt că mai am un pic și cad în ea.Am motive, dar mi se spune să fiu optimistă. De aș putea!
,,Omul” îmi spune că am un mod ciudat de a gândi și că trăiesc undeva, într-o lume a mea.Încerc să argumentez, dar rostogolesc ne-înțelesuri și el arată descumpănit în fața argumentelor pe care pare că nu le acceptă.
,,Ai un mod total diferit de a spune ceva, ești mult prea serioasă și nu știi să te mai bucuri de nimic din jurul tău. Trăiești în lumea ta de vise și scrieri pe blog!”

Scriu! Scriu la fel cum și vorbesc. Fac mișto de mine, râd ca să nu plâng, sunt sarcastică, iar glumele mele au trimitere directă și evidentă, totuși voalată.
Rostogolesc înțelesuri printre rânduri și multe par neînțelesuri. De multe ori nu este ceea ce pare a fi și totuși este exact ce vreau eu să fie.
Simt că locul meu nu este aici, nu este timpul meu sau poate că mă victimizez că să atrag atenția. Uite, la asta nu m-am gândit!

Oare singura care mă înțelege sunt doar eu?

(sursa pozei-Gina Kiel)

Pe ceilalti ii puteti citi in  tabelul de psi.

 

Etichete: , , ,

42 de răspunsuri la „Psiluneli- Rostogolind înțelesuri

  1. genovevadans

    Decembrie 15, 2013 at 11:15 pm

    🙂 Nu, si eu te inteleg, pt ca ma identific cu personajul „rostogolit de intelesuri”. Imi place sa fac haz de necaz; scriu textul in asa fel incat sa ma faca sa rad, si uneori, ma distrez nevoie mare. Iar cand uit sa fiu pe placul celor din jur, sau politically correct, glumesc spunand adevaruri usturatoare, auch! 🙂 de consecinte nu mai vorbesc…Sa fim sanatosi cu totii!

     
    • Scorpio

      Decembrie 18, 2013 at 5:24 pm

      De obicei cine se aseamana se aduna . :))

       
  2. ComiCultural

    Decembrie 16, 2013 at 2:15 am

    Eu te înțeleg. Dacă nu te înțeleg, inventez centrii nervoși ai înțelegerii. Dacă centrii sunt neinventabili, inventez neinventabilul.

     
    • psi

      Decembrie 16, 2013 at 10:54 pm

      şi necuvintele? 😀 ce facem cu ele?

       
      • ComiCultural

        Decembrie 16, 2013 at 11:22 pm

        Necuvintele le-a rezolvat jupân Nichita. Și dacă Nichita nu ar fi existat, tot eu l-aș fi inventat. Pentru că sunt un grandomaniac încă nerevelat. Al cuvintelor și al tuturor formelor de comunicare necorporale.

         
    • Scorpio

      Decembrie 18, 2013 at 5:25 pm

      Stii ca m-am gandit si eu sa inventez neinventabilul? Pfuaiiii ce ar mai fi!

       
  3. poezie Razvan

    Decembrie 16, 2013 at 5:38 am

    Reblogged this on mochitos.

     
  4. dordefemeie

    Decembrie 16, 2013 at 7:44 am

    esti TU si nimeni nu are dreptul sa incerce sa te schimbe.

     
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:49 am

      Corect, dar eu…ma pot modela oarecum dupa cei din jur in asa fel incat sa nu imi stirbesc personalitatea.

       
    • Scorpio

      Decembrie 18, 2013 at 5:26 pm

      Nici nu ar putea asta cineva.

       
  5. Raluca M.

    Decembrie 16, 2013 at 10:14 am

    Suntem unici. Poate lumea intelege, dar la suprafata e mai usor sa spui nu pot. Interiorul e cel ce conteaza, totusi!

     
  6. Drugwash

    Decembrie 16, 2013 at 10:53 am

    Nu ştiu de ce, mi-a venit în minte brusc subit şi dintr-o dată vechea parafrază la piesa Angelei:
    „de ce te uiţi la mine
    cu ochi străini şi goi –
    nu crezi c-ar fi mai bine
    să ţi-i scot pe-amîndoi?!”

    Se întîmplă că unii dintre noi alunecăm pe o pantă a înţelegerii vieţii diferită de cea a majorităţii. Poate că noi o luăm razna în timp ce ei sînt şi rămîn perfect normali. Sau poate e complet invers. Depinde cine şi după ce sistem de referinţă judecă. Acum, desigur, majoritatea va încerca fie să readucă la „normal” elementul problematic, fie să-l elimine din ecuaţie ca fiind indezirabil. Iar „elementul problematic” are de ales între a se lăsa adus pe „calea cea bună”, a folosi un translator/mască între el şi restul lumii sau a-i băga în mă-sa pe toţi ăia care se pun de-a curpiezişul propriei fericiri aşa cum el o vede pentru sine. 😎 Eu unul prefer versiunea Mylène Farmer: „Fuck them all!” 😆

    Ai un huguleţ de la mine, atoateînţelegătorul… 😛 😀 Şi mulţumesc pentru blonda cock-teaser, parcă ştiai că am slăbiciune la blonde. 😳

     
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:50 am

      Eu nu ma simt nici ciudata, nici normala…Ma simt doar neinteleasa.

       
      • Drugwash

        Decembrie 17, 2013 at 10:41 am

        Mai dă-o-n pana mea de filozofie – fă nişte cozonaci, pune pe masă o pălincă şi să vezi cum se înţelege toată lumea cu toată lumea! 😆

         
        • ComiCultural

          Decembrie 17, 2013 at 11:13 am

          Hey-hey! N-am nimic cu cozonacii, sunt prieten cu pălinca, dar pune și-oleacă de Păstorel Teodoreanu:

          Dacă apa din fântână
          S-ar preface-n vin Cotnar
          Aş lăsa limba română
          Şi m-aş face Fântânar.

           
          • Drugwash

            Decembrie 17, 2013 at 12:23 pm

            ‘Poi nu poci să te opresc
            Din fîntînă să-ţi tragi haru’,
            Da’ nu mă-mpinge, c-ameţesc
            Şi mi se varsă păharu’.
            🙄

             
  7. filedinpoveste

    Decembrie 16, 2013 at 12:18 pm

    Şi eu vorbesc pentru mine: cuvinte de neînţeles pentru alţii sau prea grele (ori prea uşoare) pentru a fi luate în seamă. Al meu mă lasă-n pace, pare că reflectează, şi, mai apoi, mă întreabă: „ce ai vrut să spui cu asta?”

     
    • Scorpio

      Decembrie 18, 2013 at 5:26 pm

      Culmea este ca eu nu vorbesc pentru mine…

       
  8. abisurile

    Decembrie 16, 2013 at 1:31 pm

    Doar lungimea de unda e de vina, dar nu-i bai, exista ac de cojoc. Uneori nici macar nu-i nevoie de ac , e suficient un pas mai la dreapta.

     
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:51 am

      Sa fac loc altora sau sa merg eu mai departe? 🙂

       
  9. Adriana

    Decembrie 16, 2013 at 2:03 pm

    Când trecem prin viata şi vorbele noastre ne sună noua bine şi cu noima…nu te mira că vor fi multi ce nu-ţi vor pricepe cuvintele. Lumea nu asculta, nu e atenta, nu au timp de framantarile noastre. Şi intr-o zi, cand te astepti mai putin, se vor limpezi şi se va gasi cineva sa raspunda imediat sau sa-ti continue ideea. Şi atunci ai confirmarea ca nu tu ai avut o problema vreodata. Dar stiu că nu mă crezi…

     
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:52 am

      Confirmarea a venit de foarte multe ori, prea tarziu. Iar eu am obosit sa astept confirmari.

       
  10. alma nahe

    Decembrie 16, 2013 at 3:41 pm

    Mă gândeam aşa:
    Dacă comentez, se cheamă că am înţeles.
    Dacă nu comentez, îţi confirm teoria.
    Pe urmă mi-am zis: hai că le combin pe-astea două…nici nu confirm, nici nu infirm nimic aşa. Le ai şi tu pe-ale tale, înţelesuri şi neînţelesuri. De unde să le ştim noi medicaţia, când abia ne-o potrivim pe-a noastră?
    Ştii ce, dacă eu mă înţeleg, îs fericită…când n-o să mă mai înţeleg eu, ei abia atunci o să mă vezi disperată. Dar nu e cazul…

     
    • psi

      Decembrie 16, 2013 at 10:54 pm

      disperato! 😛

       
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:53 am

      Alma, eu cateodata nu ma inteleg. Aici e buba.

       
  11. Hapi

    Decembrie 16, 2013 at 8:39 pm

    Te putem intelege si noi mai ales daca privim poza 🙂

     
    • Scorpio

      Decembrie 16, 2013 at 8:51 pm

      nu vezi nimic! am punga in cap! :))))

       
  12. Dan

    Decembrie 16, 2013 at 9:41 pm

    Văd că mai toată lumea tinde să-ți dea dreptate. Eu am să-ți spun însă că, din punctul meu de vedere, nu e ok așa. Și atâta vreme cât în comunicarea verbală (că scrisul e cu totul altă mâncare de pește) nu ai reușit și nu reușești să te faci înțeleasă, cred sincer că trebuie să încerci să schimbi ceva. Nu știu, nu am date suficiente care să-mi permită să susțin asta cu tărie pentru că, la urma urmei îmi dau cu părerea pe marginea unui text,nu ?, dar trebuie să încerci să găsești un limbaj comun chiar dacă asta te-ar putea duce cu gândul la o anumită duplicitate pe alocuri mai puțin sinceră.

     
    • psi

      Decembrie 16, 2013 at 10:56 pm

      te susţiu, te susţiu!
      nu-mi permit o analiză legată de comunicare aici şi acum, dar cam pe-acolo e problema. altfel nu s-ar mai spune că femeile sunt de pe venus şi bărbaţii de pe marte, nu?

       
      • alma nahe

        Decembrie 16, 2013 at 11:23 pm

        Dan e de pe Marteeeee? 😆 Acuma o să creadă lumea că mă duceam după el pe Marte. Măi, psi! Dai din casă? 😆

         
        • psi

          Decembrie 16, 2013 at 11:24 pm

          dau din casă pentru cine pricepe! 😛

           
    • Scorpio

      Decembrie 17, 2013 at 9:45 am

      Dan, cred ca este doar vorba (aici) de adevaruri spuse dureros de sincer si direct, pe care cei din jur se par ca nu prea le accepta. sau vor sa traiesti dupa tiparul bine stabilit, ca sa nu o iei pe de laturi. In laturi!

       
      • Dan

        Decembrie 17, 2013 at 9:51 am

        Ufff… posibil să mă fi înțeles greșit (că tot vorbim aici de înțelesuri :lol:). Și eu spun adevărul deși știu că acesta uneori poate să doară. Dar cum necum, mă fac înțeles de către cei cu care comunic. Le convine sau nu, dar înțeleg perfect ceea ce vreau să transmit.

         
        • Scorpio

          Decembrie 17, 2013 at 9:55 am

          Incerc sa fiu serioasa pe acest text unde argumentam toti…dar in rostogolirea mea, m-am jucat cu cuvintele. Adevarul e undeva pe la mijloc, dar daca nu ar exista ,,rostogoliri de intelesuri”…ar fi prea plictisitor totul. :))))

           
          • Dan

            Decembrie 17, 2013 at 9:57 am

            Eu am și spus că întreaga mea argumentare se bazează DOAR pe textul tău și că adevărul gol-goluț îl știi doar tu. Așa că ne-am rostogolit reciproc. 😛

             
  13. Kadia

    Decembrie 17, 2013 at 10:17 am

    Nu. Din punct de vedere biologic, exista biotipuri. Pentru fiecare dintre noi exista undeva in lumea asta exista cineva similar, cu aceleasi dorinte, inclinatii si uneori chiar aceeasi figura. Fara a fi rude. Sau poate legatura de rudenie este pierduta undeva in timp. Insa nimeni nu este singur, iar unic esti doar prin prisma trairilor si experientelor tale insumate.

     
  14. Andrei

    Decembrie 17, 2013 at 10:14 pm

    Stii de ce citesc blogul tau? Deoarece imi pasa ca tu existi !
    Sa stii!..

     
  15. Andrei

    Decembrie 19, 2013 at 10:20 pm

    Esti o fiinta asa puternica!…
    ..Ce doresti de la oameni?!!

     

au urcat o treapta

 
