RSS

Duzina de cuvinte- Cavalerul tristaler

02 Aug

Pe terasa mică, ședea madam de Pompadur,
privind telurictus, la drumul serbentiv,
o durea piciorul încalțat în balcondur,
iar urechea-i țiuia de la aparatul auditiv.

Nu mai era madama ce odată tot era
și s-a dus vremea când avea mult amarcuș.
Acum o lugere o ține așa, cam harcana,
a-mbătrânit deja și nu mai vrea frecuș.

Așteaptă cu înfrigurare, ca pe drum să apară,
un cavaler tristaler, pe un cal colorbit,
să-i cânte sub terasă c-o strașnică chitară
și versuri să-i recite, sărmanul troglodit.

Și apare cavalerul, agale ,  alinaval,
c-o față obosită, verdicton cât cuprinzi,
un amărât cu un magar (și nu un cal),
plin de drogor și fără de arginți.

Cu foamea-n gât, o vede pe pompadura noastră.
Își drege vocea și dulcerc îi rostește:
,,duduie dragă, ce stai tu pe terasă,
nu vrei să facem bani și eu să îți fiu pește?”

În afară de mine, care am scris pe fugă și pentru că nu m-am putut abține, au mai scris psi, Dana Lalici, Vero, Alma Nahe

 

Etichete: , ,

11 răspunsuri la „Duzina de cuvinte- Cavalerul tristaler

  1. roxdumitrache

    August 3, 2013 at 12:04 am

    Biata madam de Pompadur! Ce i-ai facut cu nebunaticele cuvinte?

     
  2. Adriana

    August 3, 2013 at 6:40 am

    Din ciclul: ce am fost şi ce am ajuns. Dar chiar un măgar? Şi făr’ de arginţi? Dar tot e de bine…dacă pentru el madame Pompadur nu era aşa bătrână! Altfel cum să-i fie peşte?

     
  3. racoltapetru6

    August 3, 2013 at 8:02 am

    Versuri frumoase și pline de umor la adresa unei madame atât de celebre.

     
  4. vavaly

    August 3, 2013 at 10:09 am

    finalul este apoteotic. moliile se invart prin peisaj si dantelele jumulite se arata semete :)). hai ca m am veselit si asta e tot ce conteaza: zambetul.

     
  5. abisurile

    August 3, 2013 at 11:10 am

    Ha, ha, ha, si cand stii ca nici nu-i foarte departe de adevar … Noroc cu duzina ca mai netezeste unele riduri.

     
  6. Andrei

    August 3, 2013 at 4:45 pm

    Pana la urma cum s-a terminat? S-a ispravit „dulcercul” si a ramas „drogorul”?

     
  7. lili3d

    August 3, 2013 at 9:25 pm

    Întotdeauna delectante scrierile tale… 🙂

     
  8. Carmen Pricop

    August 3, 2013 at 10:48 pm

    Pompadura, de acord cu propunerea obscură,
    şi-a pus cizme, pălărie, o eşarfă peste gură
    ca să n-o muşte ţânţarii,şi-a fugit până-n cămară.
    Şi-a luat undiţa şi nada şi-a ieşit pe uşă-afară.

    Şi l-a pescuit pe peşte ca să-l vândă dimineaţă
    pe un ludovic de aur la taraba ei din piaţă.
    A rămas şi cu măgarul, bonus la afacere,
    iar acum aşteapt-alt peşte să-l dea la desfacere. :))

     
  9. Dana Lalici

    August 4, 2013 at 3:12 pm

    Si uite asa reusesc barbatii sa strice, in ciuda steptarilor noastre, toata poezia!! 🙂

     
  10. vienela

    August 7, 2013 at 8:40 pm

    Ce peste neprieput! El nu stie ca nu mai au cautare madamele cu ani multi in spate si dureri de picioare incaltate in balconduri? Acum, la mare cautare sunt pustoaicele, minorele ce umbla dezbracate si uneori desculte… :)))

     

au urcat o treapta

 
