RSS

Psiluneli- În faţa indiferenţei

31 Mar

Avem așteptări de la cei din jurul nostru și de multe ori rămânem dezarmați în fața indiferenței lor.
Suntem oameni? Nimic mai prost spus, cuvântul om indică de fapt o ființă superioară mult mai apropiată de zei….
Suntem ființe umane, bipezi ce trecem în fiecare zi unii pe lângă alții în alergarea noastră după nimic, după puțin, mult, bani, avere, carieră, preamărire, atenție, iubire, milă….
Nu mai avem timp să ne vedem aproapele, dap’ai sufletul.
În fața indiferenței cedăm, ne enervăm, arătăm cu degetul, suferim…dar încercam să nu ne dăm bătuți.
Ne doare când vedem săraci pe stradă, copii cerșind, copii bolnavi, bătrâni bolnavi.
Bipezi fără nici o speranță în fața indiferenței.
Și nu avem ce face de cele mai multe ori.
Degeaba lacrima suferinței stă să cadă pe obrazul nostru, dacă nu putem ajuta decât cât o picătură într-un ocean.
Dacă nu am mai alerga atâta după material, poate că am avea timp să privim un pic mai mult în jurul nostru.
Dar e tare greu să ne oprim, doar e secolul vitezei, nu?

Au mai scris   psi, dordefemeiemicilemizeriiinnerspacejournallafeeblancheanaverotiberiugriskagabriela,
fanteziioborsimonik

 
28 comentarii

Scris de pe Martie 31, 2013 în Duzina de cuvinte și Provocările

 

Etichete: ,

28 de răspunsuri la „Psiluneli- În faţa indiferenţei

  1. Hapi

    Martie 31, 2013 at 10:44 pm

    Uite vezi, (si de asta) sunt bune sarbatorile ca avem timp sa meditam cate putin la ce se petrece in jurul nostru, sa-i observam pe ceilalti, sa le spunem o vorba buna
    Apropo, mai zi-mi odata nuanta (numarul) si cate vrei . Ca firma o stiu

     
  2. dordefemeie

    Martie 31, 2013 at 10:44 pm

    Da, alergarea asta a noastra e fara sfarsit, e insasi viata…. ne lasa prea putin timp si prea putina energie pentru a deschide ochii cu adevarat in jurul nostru.

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 10:22 am

      Si atunci , daca nu deschidem ochii…nu inseamna ca suntem indiferenti la ce e in jur?

       
      • dordefemeie

        Aprilie 1, 2013 at 12:40 pm

        Ba da, tocmai ca se mai intampla sa fim si indiferenti, cine zice ca nu cred ca nu e foarte realist….

         
  3. Mariana

    Martie 31, 2013 at 10:59 pm

    Asta e viaţa, ăştia suntem noi, oamenii, indiferenţa există…
    În plus, oricât de mult timp ai avea şi oricât de mult ţi-ai dori-o, nu poţi ajuta pe toată lumea 😦

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 10:22 am

      Da, de acord cu tine, dar asta nu inseamna ca nu iti pasa si nu doare.

       
  4. lili3d

    Aprilie 1, 2013 at 12:09 am

    Da, goana după ,,a avea” ne transformă în neoameni.

     
  5. Drugwash

    Aprilie 1, 2013 at 1:20 am

    Secolul vitezei a fost precedentul. Acesta este – cu adevărat şi de netăgăduit – secolul indiferenţei incoştiente şi al inconştienţei indiferente.

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 10:23 am

      Eu tot secolul vitezei il numesc. si al indiferentei…si al urii…si al avaritiei…si al distrugerii.

       
      • Drugwash

        Aprilie 1, 2013 at 10:37 am

        Da, da, da… cred că asta e chintesenţa: secolul distrugerii: a valorilor, a familiei, a libertăţii, a graniţelor…

         
  6. vavaly

    Aprilie 1, 2013 at 12:14 pm

    eu cred ca inca mai sunt oameni care nu trec indiferenti pe langa ceea ce le iese in cale. chiar de e secolul vitezei, clipele tot au valoare.

     
  7. Cuvânta

    Aprilie 1, 2013 at 2:15 pm

    Cu cat esti mai indiferent, cu atat esti mai respectat.

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 8:20 pm

      Crezi? E o parere de moment, nu cred ca releva adevarul.

       
  8. Gabriela

    Aprilie 1, 2013 at 2:38 pm

    In general romanii sunt indiferenti la durerile celorlalti si la suferintele lor. Li se pare ca propria drama este mai mare decat orice si asta le permite sa fie de piatra cand vad pe altul intr-o nenorocire mai mare. Eu nu sunt optimista ci realista. Am vazut asta de atatea or si am trait lucrurile acestea.

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 8:22 pm

      Gabriela, te contrazic un pic. Pe mine de exemplu, dramele altora m-au scos din rahat si mi-au dat putere, facandu-ma sa devin puternica pentru ca ,, daca ei pot, eu de ce nu?”
      Si mai cred ca fiecare din noi si nu putini, nu au fost indiferenti la dramele altora. Deci…se poate.

       
      • Gabriela

        Aprilie 1, 2013 at 8:55 pm

        Fiecare are modul propriu de a-si gasi resurse sufletesti sa faca fata unor situatii grele de viata. Unii cu o rugaciune, altii cu un gand, altii isi gasesc propria energie din interior ori asa cum ai zis tu, din reusita altora de a face fata greutatilor. Octavian Paler spunea ca: ”am invatat ca, si atunci cand am crezut ca nu mai pot continua, pot merge mai departe”. Am lucrat, foarte multi ani din viata mea, in domenii cu contact direct cu oamenii si am vazut foarte multe. Tot ce scriu eu, sunt experiente traite. Unele de mine altele de persoane foarte apropiate mie. Nu ma supara sa ma contrazici. Nu putem avea toti pareri identice. Viata nu are avea nici un sens daca am gandi la fel. Poate e o perspectiva din alt unghi.

         
        • Scorpio

          Aprilie 1, 2013 at 9:05 pm

          Te cred pe cuvant. Eu stiu doar de mine, ce fac altii…e treaba lor. 🙂

           
  9. Mitzaa Biciclista

    Aprilie 1, 2013 at 4:13 pm

    Că bine zici că alergăm spre…nimic.

     
    • Scorpio

      Aprilie 1, 2013 at 8:24 pm

      Mitzo, pai nu e asa? De exemplu bunastarea e relativa, ca tu poti manca marmelada si eu caviar…acelasi cacat ,,puturos;; va iesi, indiferent de costuri. :))) Cat despre material..cand ma duc la doi metri, ce dracu mai iau cu mine?

       
      • Mitzaa Biciclista

        Aprilie 1, 2013 at 8:31 pm

        Singurele chestii care contează pe lumea asta şi pe cealaltă, cred, sunt amintirile. Eu aşa zic.

         
  10. psi

    Aprilie 1, 2013 at 4:26 pm

    ştii că nu sunt materialist, da? 🙂

     
  11. SimonaR

    Aprilie 2, 2013 at 2:58 am

    Ne umplem timpul cu atâtea nimicuri, prostii și certuri încât am devenit aproape imuni la suferințele din jurul nostru. E trist

     

au urcat o treapta

 
