RSS

Provocare-Bunica

28 Mai

A ramas privind in gol, incercand sa isi aduca aminte ce voia sa faca…In ultimul timp, macinata de griji si batranete, memoria a cam lasat-o. Tresari cand simti o pe piciorul ei o atingere, urmata de un miorlait.
,,Ah, da…ti-e foame mosule”.
Se indreapta spre dulapiorul din bucatarie si luand cutia cu conserva de pui, se indrepta spre bolul cu mancare,.Motanul cam orb si incet, o urma privind-o recunoscator.
,,Ai ramas fara dinti, putza! Maine , poimaine o sa molfai si eu painea inmuiata in mancare.”
Se intoarce in camera si cautand intr-un sertar, scoate un album…dupa care se aseaza in fotoliu.Pozele sunt invechite, dar le priveste cu drag.Un baietel zambeste larg din poze, un pustan rade aratand spre mana in ghips, un tanar o priveste cu drag, un barbat si o femeie tin in brate un copilas….
Da paginile mai departe si pozele se arata una dupa alta, ea tanara, cu baiatul, cu iubitul, cu motanul, cu…
,,Pff..mi-am adus aminte ce trebuia sa fac!”
Lasa albumul pe masa si se intoarce in bucatarie, apucandu-se de treaba..uitand notiunea timpului.
………
Se aude usa de la intrare si o voce de copil strigand:
-Bunico, unde esti?
-Aici draga bunicii, in bucatarie, am facut o negresa, preferata ta si a lui tati tau!
In bucatarie intra un barbat cu o fetita in brate.
-Sarut mana mama!
Femeia ii priveste cu drag pe amandoi si ochii i se umezesc cu lacrimi…si un zambet ii lumineaza fata.
,,Draga bunicii, draga..”

Au mai scris ,,Povocarea” si psipoezeleveroverssimonikooldordefemeieTiberiudictaturajustitieiincertitudini,

 
 

Etichete: ,

26 de răspunsuri la „Provocare-Bunica

  1. dictaturajustitiei

    Mai 28, 2012 at 9:16 am

    Bănuiesc că este vorba de bunica ta ? Sau a ? Oricum, mi-a plăcut cum descrii totul , pas cu pas,..liniștit..

     
  2. Daniel Onaca

    Mai 28, 2012 at 9:18 am

    Felicitări pt o proza bine scrisă: siguranța scriiturii, atmosfera calda, duiosia, lentoarea si precizia gesturilor descrise, ritmul molcom… Toate la un loc creează o senzatie de atemporalitate.

     
  3. Vero

    Mai 28, 2012 at 1:27 pm

    E o poveste frumoasă – despre toate bunicile din lume 🙂

     
  4. psi

    Mai 28, 2012 at 2:57 pm

    este icoana bunicii…a celei care ține în palme minunea copilăriei. norocoși suntem cei care avem astfel de amintiri, frumoasă scrierea ta. 🙂

     
  5. Hapi

    Mai 28, 2012 at 3:02 pm

    E o bunica universala -tandra, care-a imbatranit frumos si iubeste ca in tinerete, care face placinte bune si in casa ei miroase a busuioc………..

     
  6. anowen

    Mai 28, 2012 at 4:36 pm

    nu tine. 😆 vei avea si un mos langa tine. si vorbeste frumos cu motanul tau, ca sufera.

     
    • Scorpio

      Mai 28, 2012 at 6:35 pm

      Ce le stii tu pe toate :)) .

       
      • anowen

        Mai 28, 2012 at 8:05 pm

        de fapt, va fi ori un mos bogat, ori un tanar fat-frumos. ai de ales. 😉

         
  7. simonikr

    Mai 28, 2012 at 7:48 pm

    Emotionant ai descris bunicuta. Eu cred, ca si anowen, ca va avea si un mosulet simpatic langa ea 😀

     
    • Scorpio

      Mai 28, 2012 at 8:32 pm

      Asa o fi…eu nu stiu ce se va intampla cu bunica.

       
  8. Carmen Pricop

    Mai 28, 2012 at 11:49 pm

    bunică de poveste:)

     
  9. Tiberiu Orasanu

    Mai 29, 2012 at 12:04 pm

    Uite că amîndoi am avut aceeaşi idee: să spunem cum ar fi să devenim bunici. 🙂
    Tu ştii chiar şi că vei avea nepoţică. Ei, bravos! Îmi place cum le mai ştii! 🙂

     
  10. silavaracald

    Mai 29, 2012 at 9:14 pm

    Bun exercițiu de imaginație.
    Asta e o bunică ancestrală, dacă pot zice așa. Mama mea a devenit bunică la 39 de ani, încât unii dintre vecini bănuiau că fiul meu era al ei. 😀

     
    • Scorpio

      Mai 30, 2012 at 11:41 am

      Bun, bun…dar fereasca Dumnezeu sa am nepoti de acum :)) !

       

au urcat o treapta

 
