RSS

Diferenta intre a ceda si a renunta

05 Apr

O tema data mie de ceva timp de catre  Tu-dor si la care tot nu am rezolvarea…
Clar sunt doua lucruri distincte insa atat de apropiate incat le poti confunda.
Sa zicem ca la gradinita am cedat ciocolata mea in favoarea unui pupic dat de Razvan, un pusti blond cu ochi albastri.
Si sa zicem ca tot la gradinita am renuntat  la Razvan, cand am vazut ca o alearga pe alta fata in loc sa ma alerge pe mine.
Hmmm…mergem mai departe? Mergem!
La o varsta la care acum alti tineri nici nu viseaza la asta, am cedat nervos la vorbele tatalui meu si m-am maritat cu cel pe care il iubeam.Mult timp am avut explicatia ca din iubire m-am maritat asa de repede, insa de fapt nu voiam decat sa scap de ,,ochelarii de cal” ai tatalui meu, care traia cu teama ca fie-sa se tufe fara sa fie casatorita.M-am grabit, recunosc…
Multi ani mai tarziu, am renuntat la o casnicie care nu mai exista decat in mintea mea tembela si pe niste hartii. Exul se numea sot doar cu numele, in rest batea alte tari de mana cu o sirena blonda.
Apoi la o varsta destul de ,,matura” m-am indragostit din nou.Am iubit un barbat care spunea ca tine la mine si atat.
Am renuntat sa imi mai pun intrebari si am crezut ca pot trai asa…nu poti trai asa! Nu poti trai intr-o relatie de unul singur…
Asa ca am cedat si dupa cinci ani,am plecat lasand totul in urma…
Exemplele pot continua…viata nu s-a sfarsit, construiesc din nou…nu stiu daca voi ceda sau voi renunta, de preferat e sa nu! :))
Tema ramane deschisa si pentru voi. Cum vedeti voi diferenta intre a ceda si a renunta?

 
18 comentarii

Scris de pe Aprilie 5, 2012 în De-ale mele...personale

 

18 răspunsuri la „Diferenta intre a ceda si a renunta

  1. coolnewz/Ratatouille

    Aprilie 5, 2012 at 9:51 am

    eu nu cedez si nu renunt. doar ma prefac 😀

     
  2. chgabriela

    Aprilie 5, 2012 at 10:07 am

    A ceda si a renunta pot sa fie sinonime, pot sa fie antonime. Depinde intotdeauna de context:)

     
    • scorpio72

      Aprilie 5, 2012 at 4:48 pm

      Pai..vreau contextul de la tine :)).

       
      • chgabriela

        Aprilie 5, 2012 at 4:59 pm

        A ceda… spre bine nu inseamna a renunta. Inseamna a fi puternic. A ceda spre rau inseamna sa fii slab. A renunta la ceva pentru ceilalti inseamna a darui (=bine), a renunta la vis inseamna a fi slab. Doar 4 contexte in care cuvintele sa aiba sens diferit.

         
  3. Tudor

    Aprilie 5, 2012 at 10:47 am

    E intr-adevar o tema grea, de-aia ti-am dat-o tie 🙂 Mintea mea centrifuga n-a fost in stare sa dezvolte subiectul asta, asa ca am aruncat pisica in curtea vecinului 🙂

     
  4. Nice

    Aprilie 5, 2012 at 12:24 pm

    Depinde de context, desigur. Am fost incantata cand, zilele trecute, un barbat mi-a cedat locul in tramvai. In alta ordine de idei mi-ar placea ca oamenii (si in special barbatii) sa mai renunte la orgoliul nemasurat din dotare. Sa-l mai domoleasca nitelus. Si la credinta ca le stiu pe toate.

     
    • scorpio72

      Aprilie 5, 2012 at 4:49 pm

      Eu sunt mai tare. :)) Am ajuns sa cedez eu locul meu unui barbat.

       
  5. Marius Bota

    Aprilie 5, 2012 at 10:40 pm

    Ambele sunt de bunavoie, din proprie initiativa, doar ca „a ceda”, e ceva ce rezulta in urma aplicarii unor factori externi mie, vezi vorbele tatalui, alergatul lui Razvan dupa alta, pe cand a renunta, e din proprria mea convingere, asa consider eu ca e corect, sa renunt la a bea, a fuma! In umila mea parere, asa pe nerasuflate. Un subiect interesant!

     
    • scorpio72

      Aprilie 6, 2012 at 9:54 am

      Marius, tocmai de aceea astept punctul vostru de vedere..

       
  6. almanahe

    Aprilie 5, 2012 at 11:25 pm

    mie mi se întâmplă să cedez, dar asta nu înseamnă că renunţ. 🙂

     
    • scorpio72

      Aprilie 6, 2012 at 9:55 am

      Corect, in anumite circumstante si eu procedez la fel.

       
  7. silavaracald

    Aprilie 6, 2012 at 9:48 am

    Eu aleg varianta: Renunț să cedez. E mai sănătos așa.

     
  8. Marian S

    Aprilie 7, 2012 at 12:22 am

    Cică o femeie care cedează şi îi place… după aia nu mai renunţă! 🙂

     
  9. cleo

    Aprilie 16, 2013 at 12:24 pm

    Buna intrebare….Inca ma gandesc la raspunsurile mele.
    In schimb as vrea sa comentez aici ca …..mie nu-mi plac sirenele 😛

     

au urcat o treapta

 
