RSS

Duzina de cuvinte-Ciclul vietii

07 Ian

Imi scutur pletele si turturi mici incep sa scoata zgomote cristaline.E ianuarie si un mic fior m-a facut sa deschid pleoapele,pe care inca zac mici fulgi de zapada.Zambesc si pun capul inapoi pe perna de zapada,adormind la loc.
Ceva ma gadila pe mana,simt cum ma atinge si se prelinge incet pe incheietura.Turturii pletelor au inceput sa se topeasca usor si februarie ma saluta cu o timida raza de soare…Poate e vremea sa ma trezesc totusi?
Deschid ochii mari si zaresc o randunica…si-a facut cuib deasupra mea,privesc perna de zapada care s-a schimbat in covor de ghiocei.Martie ma imbratiseaza cu miros de narcise si ma imbie sa ies din criogenare.
Pasesc timida pe covorul de iarba proaspata si degetele picioarelor saruta roua diminetii.Incep sa alerg alaturi de mieii lui aprilie si brusc ma intristez.Lacrimi imi curg pe obraji,la gandul ca vor fi sacrificati in numele…in numele…
Mai ma priveste cu curiozitate si ma intreaba daca vreau sa imbrac rochia florala pe care mi-a pregatit-o.Rad si ii raspund ca da,intre doua stranuturi.Polenul cu care e acoperita ma provoaca sa nu,dar nu ma las.Ma simt frumoasa si ma rotesc,formand un curcubeu in jurul meu…
Apoi vreau sa ma joc,sa sar sotronul si sa chiui alaturi de copii.E iunie si sufletul meu a intinerit alaturi de ei.
Iulie ma invita la o inghetata. Soarele imi face declaratii de dragoste si eu rosesc.Soaptele spuse ma fac sa ma hotarasc pe loc sa imi fac bagajele si sa fug…
Ma trezesc intinsa pe nisipul fierbinte si ma gandesc la august si la iubirile de-o vara…Ma ridic brusc si fug sa fac dragoste cu valurile marii..Ele stiu sa iubeasca….Dar iubirile nu dureaza vesnic si imi scutur capul…
Si ma trezesc acasa,privind pe fereastra la ploaia de septembrie ce imi bate in geam si imi spala gandurile de pacate.
Nu sunt singura,cineva ma priveste si simt cum vine si imi intinde un pahar cu vin de octombrie.Vinul e rubiniu si ma duce cu gandul la pacate..Lumesti,trupesti,firesti…
In noiembrie mai urc o treapta pe scara vietii mele.Ma simt batrana? Ma simt tanara? Nu! Simt ca traiesc,momentan…
Am obosit si ma pregatesc de un nou inceput,poate in alt fel.Decembrie imi spune sa imi umplu pletele cu turturi si imi asterne din nou perna de zapada.Dar nu sunt pregatita sa ma criogenez din nou…
Beau vin cu scortisoara la gura semineului si ascult colinde…Vreau sa nu ma mai simt singura si in doi sa gatim bradul cu beteala,iar mult mai tarziu sa ne deschidem cadourile si sa radem…
Un fior inghetat ma scutura si imi da semnalul ca este totusi vremea sa plec la somn,pana voi auzi din nou zgomotul cristalin de turturi topiti in ianuarie…

Altfel de ,,Duzini” puteti citi si la Psitibiverocita,Rokssana,dictaturajustitiei,Sara

 

20 de răspunsuri la „Duzina de cuvinte-Ciclul vietii

  1. Cita

    Ianuarie 7, 2012 at 2:15 am

    Draga mea, tot ce iti doresc este sa poti impodobi bradul fericita!
    Daca o sa o faci singura sau in doi… asta nu e important!
    Eu faceam bradul singura, cand toti dormeau, iar dimineata toti erau incantati ca si cand intrasera in poveste! Vezi! Se poate si altfel doar fericita sa fii! Si eu asta iti doresc!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 7:41 pm

      Cita,o sa incerc…din nou!Multumesc.

       
  2. psi

    Ianuarie 7, 2012 at 8:59 am

    şi pe mine mă dor mieii lui aprilie. iar în noiembrie… te însoţesc pe tine, cu drag. 🙂
    a nins azi noapte la noi, încă mai ninge, e un pled de zăpadă peste tot şi aş vrea să îţi dăruiesc bucuria mea la vederea ei.
    te îmbrăţişez cu mult drag.

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 7:41 pm

      O sa ma bucur de bucuria ta si impreuna cu tine voi face bulgari 🙂 .

       
  3. Tiberiu Orasanu

    Ianuarie 7, 2012 at 10:29 am

    Tare frumos ai spus:
    „Ma simt frumoasa si ma rotesc,formand un curcubeu in jurul meu…”

    Eu tot mai cred că iubirea din această vară va deveni iubirea vieţii tale. 🙂
    Iar Ell-ul acela să o merite pe adevărata Ella… şi să ne povesteşti ce beteală aţi pus amîndoi în brăduţ şi ce cadouri ai primit şi ce cadouri aţi împărţit.
    Bine ? 🙂

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 7:42 pm

      Tiberiu,ce bine ar fi sa pot sa cred si eu ca voi…

       
  4. virusverbalis

    Ianuarie 7, 2012 at 12:05 pm

    Io nu vazui in Banie nici un turture, pan acu..Ploua ca la balamuc..Tui ozonu’ muma-sii…. :))

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 7:43 pm

      Si la mine a plouat,ba a fost si vaj 🙂

       
  5. rokssana

    Ianuarie 7, 2012 at 5:43 pm

    anul asta va fi mai bun….sigur in decembrie el va fi cu tine la impodobirea bradului 🙂

     
  6. Gabriela Cimpoca

    Ianuarie 7, 2012 at 9:27 pm

    Vad ca ai intrat in noul an cu forta si cu pofta de scris. Sper sa ai un an bun, sa-ti gasesti linistea de care simt ca ai nevoie, si… sa-ti fie bine, dupa inima. La multi ani, suflete! 🙂

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 9:36 pm

      Gabriela,multumesc frumosc..la multi ani si voua!

       
  7. dictaturajustitiei

    Ianuarie 7, 2012 at 9:48 pm

    Sper , din tot sufletul , ca anul 2012 să-ți aducă acel Făt-Frumos pe care-l aștepți ca să nu mai ai astfel de dorințe neîmplinite încă :” sa nu ma mai simt singura si in doi sa gatim bradul cu beteala,iar mult mai tarziu sa ne deschidem cadourile si sa radem…
    La mulți ani !
    PS Ai scris minunat !

     
    • scorpio72

      Ianuarie 7, 2012 at 10:16 pm

      Carmen,nu imi doresc decat liniste sufleteasca,cu Fat frumos sau fara…
      Multumesc.

       
  8. silviolorenzo

    Ianuarie 7, 2012 at 11:44 pm

    se poate si mai bine

     

au urcat o treapta

 
