RSS

M-am nascut talentoasa

24 Noi

Serban,intrebi de Talente?
Romanii au talent..da,da..in fiecare din noi zace cate un pui de Eminescu,Grigorescu,Nadia sau Bote… 🙂
In ziua de azi sunt mult mai multe oportunitati si parintii se intrec in a arata cat talent are copilul lui.Daca are!
Sa vedem la Scorpio ce talente zacea in ea cand era ,,mica”:

-Avea voce muzicala.Si ureche! A cantat patru ani in corul scolii si a fost la multe festivaluri zonale ,,Cantarea Romaniei”.Succesul a fost cand corul a ajuns la faza pe judet.Si gata.
Nimeni nu a observat talentul meu,comun de altfel..poate doar babele de la tara,carora le canta pe bani.
Acum inca am ureche muzicala,vocea m-a lasat din cauza tigarilor,dar eu tot mai lalai prin casa cand ma apuca.

-A pictat.Pe coli de bloc de desen,pe panza,pe sticla.
Mi-a placut foarte mult sa desenez si sa pictez.Din pacate,nimeni nu a investit in mine,iar totul s-a limitat la atelierul de pictura al scolii.
Acum,inca mai desenez,foarte rar spre deloc,nu am banii necesari pentru a investi in sevalet,pensule,panze ,culori. Si nici nu cred ca mai am rabdarea sa o fac.Ultima creatie a fost .

-A desenat o gramada de modele de haine pentru femei.Visul ei intr-o perioada a fost sa devina designer vestimentar.Avea caiete cu tot felul de modele si fericirea suprema o are pentru cateva haine facute de colege,dupa desenele ei.
Din pacate,visul nu a fost foarte puternic,a fost invins de o dragoste bolnava si de faptul ca pe nimeni nu a interesat talentul meu.

-A scris.Are inca un caiet cu ceva poezii facute in acele timpuri.Incepuse un roman de dragoste pe care l-a aruncat apoi.De pastrat nu a pastrat decat cele trei jurnale in care zac vreo zece ani de viata,trairi,sperante,dezamagiri si casnicia ingropata in minciuni.
Inca mai scriu…o fac din nou de un an si jumatate si o fac ca pe o lectie gratuita pentru cei din jur.
Sau ca pe o lectie pentru mine.Sa ma vindec,sa inteleg,sa ma rup,sa continui.Este o terapie pentru sufletul meu.

Cum mi-am pus in valoare talentele? In nici un fel.Viata m-a aruncat prea devreme in abisurile ei si singura m-am luptat sa nu ma scufund si sa ma ridic la suprafata.
Daca voi avea ocazia si puterea mentala si financiara,poate voi aduna poeziile mele intr-o carte,iar de Jegarel poate se vor bucura si copii, nu numai voi.Poate….
Cat despre cat anume din ele am dezvoltat..cred ca de abia acum ma redescopar si merg timid mai departe.
Nu am avut timp sa imi pun intrebari si sa imi caut talentele.
Intr-o jungla in care eu am fost de mult prea tanara tarata si aruncata,nu am avut timp de talente.A trebuit sa supravietuiesc,sa ma zbat pentru a asigura stabilitatea psihica si financiara a copilului meu.Si a mea!

Apropo de talente…baiatul meu,cu toate ca are tot sprijinul meu,nu vrea sa isi etaleze talentele sale,mostenite probabil genetic de la mine.
Harul cel mai mare il are la desenat si graffiti.Am incercat sa il motivez sa aleaga liceul de arhitectura dar se pare ca..comoditatea lui a invins.Pacat!Incerc sa ii ofer toate argumentele posibile,insa ma izbesc de refuzul sau de a ,,asculta”.Are o personalitate foarte puternica si vrea sa se ridice sau sa esueze singur.
Nu ii voi baga pe gat niciodata ceea ce eu nu am reusit.Va trebui ca singur sa descopere ce isi doreste cu adevarat,pentru ca eu ma lovesc deja de refuzul lui de a ,,coopera”…
Cu o alta ocazie,voi vorbi si despre talentele lui,care se risipesc in neant..
Si am rugamintea sa nu incepeti cu sfaturi de genul,,pentru copilul tau trebuie sa te sacrifici si sa il faci sa inteleaga ca asta este bine pentru el…..nu ii spulbera visele…nu faci totul pentru el…”
Tot ce va pot spune este ca nu am fost si nu sunt indolenta,insa…va trebui singur sa isi gaseasca drumul lui.
Aaaa…si probabil ca daca as castiga la loto potul cel mare,visurile mele si ale lui ar deveni reale.Daca..

 
19 comentarii

Scris de pe Noiembrie 24, 2011 în De-ale mele...personale

 

19 răspunsuri la „M-am nascut talentoasa

  1. banifarabani

    Noiembrie 24, 2011 at 8:54 am

    Am plâns, Scorpio!
    Labilitate? WTF? That’s ME!
    Mi-am văzut toată viaţa, toate trântele, cum m-am apucat ABIA în 2004 să dau cu degetu’ în clape, că şcoala costă, cum mi-am publicat prima carte ABIA la 48 de ani, că scrisul e treabă de greiere, cum m-am zbătut în chinuri când AM SIMŢIT tot ce simte un telepat, AM VĂZUT ce vede un psihometru şi un clarvăzător, fără să pot şti dacă am înnebunit, dacă mai trăiesc, cine sunt, de unde vin şi încotro mă îndrept… Şi, în ultimă instanţă, cine şi de ce m-a scuipat cu forcepsul în lumea asta, cu încăpăţânare, când eu la 10 luni jumate, eram încă în uterul matern?
    Dar AM SUPRAVIEŢUIT, Scorpio!
    SO DID YOU!
    Are you going to give up?!?
    NOW?!?!!!!

     
  2. darkleya

    Noiembrie 24, 2011 at 9:46 am

    mi-aduci aminte de copilăria mea plină de astfel de visuri de de aceleași talente. cu unul în plus, la sport, pe care l-am abandonat în adolescență tot din comoditate, că atleții nu câștigă precum fotbaliștii și oricum e mult de muncă. și ajunsesem atât de departe…acum…simt din când în când o nevoie să mă reapuc de ceva, să mă redescopăr, parcă m-am pierdut pe drum, printre prea multe responsabilități cotidiene

     
    • scorpio72

      Noiembrie 24, 2011 at 11:29 am

      De sport am uitat,am facut volei de performanta,trei ani,pana mi-am rupt mana si nu am mai putut presta!

       
  3. silavaracald

    Noiembrie 24, 2011 at 10:21 am

    Talentele mele?
    Hmmm, ceva voce am avut, dar nu cu gambitus mare. Deci, nimic deosebit.
    Desen? N-am talent la așa ceva.
    Artă fotografică? N-am ”ochi” pentru asta.
    Scrisul… Da, poate da, dar și ăsta descoperit destul de târziu.
    Cititul? Ei bine, cred că ăsta e talentul meu: îmi place să citesc. Mult de tot îmi place.
    Deci, am și eu un talent cred. 🙂

     
    • scorpio72

      Noiembrie 24, 2011 at 11:30 am

      :)) Cum mai nu ai talent la desen? Ai uitat ce frumos desenezi arici? 🙂

       
  4. rokssana

    Noiembrie 24, 2011 at 2:04 pm

    referitor la fiul tau, eu cred ca ai cea mai corecta atitudine….fiecare isi gaseste singur drumul.
    referitor la tine….e un timp pentru toate…deja,timid,recunosti ca e momentul sa te ocupi de povestile scrise….cine stie ce-ti rezerva viitorul? poate va veni timpul sa pui in practica vreunul din talentele tale…bucura-te ca le ai 🙂

     
    • scorpio72

      Noiembrie 24, 2011 at 9:09 pm

      Poate Rokssa..eu am invatat de mult sa nu mai fac planuri.

       
  5. Gabriela Cimpoca

    Noiembrie 24, 2011 at 3:32 pm

    Fiecare dintre copiii mei (am trei baieti) m-a invatat, pe rand, ca viata lor va fi asa cum o vor ei, nu cum as vrea eu. Ce e bine pentru mine, nu e neaparat bine si pentru ei. Asa ca… nu-ti dau sfaturi si nu te judec, ci doar… te inteleg. Asta-i atitudinea corecta pe care trebuie s-o ai vizavi de fiul tau!
    Cat despre talentele mele, am ajuns la concluzia ca am fost foarte talentata la… fumat. Cat timp am fumat, am facut-o cu pasiune, pasiune, pasiune! 🙂

     
  6. Nea Costache

    Noiembrie 24, 2011 at 8:34 pm

    Toate talentele tale din copilarie si adolescenta au prefigurat bloggerita de acum! Faci bine ca nu-i impui fiului tau ce drum sa aleaga in viata, nu de alta dar noi, parintii, uneori putem gresi!
    O seara placuta!

     
  7. psi

    Noiembrie 24, 2011 at 9:30 pm

    eu scriu de când am învăţat să o fac. ar trebui să public? nu neapărat, deşi am promis că o voi face. şi când va fi, va fi un dar pentru mine, la fel de egocentric cum scriu: pentru mine însămi, mie. regret caietele tinereţii, azi dispărute… dar am teancuri întregi de scrieri şi sunt atât de organizată că mă şi sperii. un fel de câine al lui pavlov. 😆
    însă, spre deosebire de tine, eu sunt afoană, vocea mea nu pricepe muzica. desenez mai mult decât prost şi nu pun preţ pe haine. mi-ar fi plăcut să lucrez într-un laborator de parfumuri, nu neapărat la creaţie, mi-ar fi fost dragă chiar şi numai separarea elementelor; mi-am dorit enorm să fac balet… da, mi-ar fi plăcut.
    cum vezi, potenţialul creativ există în fiecare. de noi depinde ce facem cu el, când.

    lasă-l pe baiat să-şi găsească singur drumul. de va fi să deseneze… o va face atunci când va veni vremea. 😉 harul nu se pierde…

     
  8. monicas10

    Noiembrie 24, 2011 at 11:01 pm

    Știi.. am citit articolul și dimineață. L-am recitit și acum și, totuși, încă îmi este destul de greu să formulez o idee, un gând clar…
    Încerc…
    Toți copii se nasc cu talente. Toate acele lucruri făcute în copilărie rămân acolo, în noi, ascunse… ascundem copilul din noi. Unii îl țin ascuns toată viața, alții sunt mai „norocoși”. Pentru mine, cei pe care-i numesc norocoși sunt cei care supraviețuiesc. Iubim Scorpio… e unul dintre talentele cele mai puțin discutate. Și știi de ce? Pentru cei care iubesc pur și simplu, fără „dar” sau „poate” sunt foarte puternici. Orice se poate pierde pe lumea asta… orice. Iubirea însă, e ceva veșnic. Atunci când începem să învățăm să ne iubim și pe noi înșine abia atunci descoperi o multitudine de talente, unele dintre ele total necunoscute.
    Acest lucru poate fi un adevăr sau un fals… depinde de experiența fiecăruia.
    Și încă ceva… „atunci când închizi o ușă. se deschide o fereastră”… E una dintre legile Universului.

     
  9. banifarabani

    Noiembrie 24, 2011 at 11:54 pm

    Pe băiatul tău, dacă asta îşi doreşte, învaţă-l să se descurce în orice împrejurare! Indiferent că sare în foc, în prăpastie, în necunoscutul cel mai adânc…
    Se poate ca talentul său să fie „deschizător de drumuri”. Şi cu astfel de oameni, există un singur mod de a face conciliere. Îl laşi să îşi descopere drumul. Dacă poţi să îl ajuţi când e aproape la pământ, atunci fă-o! Altfel, stai deoparte…
    Aşa sunt eu de când mă ştiu. Dar am găsit soluţii. Găsesc. Pot controla situaţii de criză foarte complexe. În rest, să îţi zică Monica. Doar e mămica mea! 😉
    Ai citit White Fang?.

     
  10. Alex

    Noiembrie 26, 2011 at 11:33 pm

    Frumos ai scris! Şi cu atâta francheţe. Pentru că fiecare ar trebui să recunoaştem că avem talente pe care le-am….îngropat. Şi la care ne gândim cu regret, întrebându-ne. „ce-ar fi fost dacă….”.
    Numai bine, Scorpio! 🙂

     

au urcat o treapta

 
