RSS

Scarpinatul pe dupa ureche

17 Noi

Cat de mult conteaza cine sta in spatele monitorului?
Ti-ai pus vreodata intrebarea daca cel,cea care scrie este la fel si in realitate?
S-au facut multe pariuri pe marginea multor bloguri,ca este real,ca este fantezie,ca ,,el” e de fapt ea si ca ,,ea” e de fapt un el…
In majoritatea cazurilor,cei care scriu sunt oameni cu facultate,cu studii,se invart in cercuri mai inalte decat normalul.
Sunt filozofi,inteligenti,scriitori,fotografi,studenti,etc,etc,etc…
Printre ei se strecoara si oamenii banali si cat se poate de normali,fara vreo functie anume…
Pur si simplu au harul de a scrie sau nu au avut sansa sa ajunga mai sus decat conditia actuala.
Si acum vine intrebarea:daca tu te stii cu un ,,grad” mai sus si afli ca X este de fapt…o casnica,un muncitor,o prostituata,un om fara o pregatire gen studii mai inalte,o pensionara care se plictiseste…strambi din nas si consideri ca oricum ii esti superior? Sau omul din spatele blogului chiar nu conteaza si il respecti pentru ceea ce scrie?
Mergem si mai departe…
Iti place mult ca blogger si printr-o ocazie,ai sansa sa il cunosti..
Epatezi prin cunostintele tale vaste si il pui intr-o postura inferioara sau aduceti discutia intr-un punct care sa fie comun pentru amandoi?

 
42 comentarii

Scris de pe Noiembrie 17, 2011 în Diverși picurici

 

42 de răspunsuri la „Scarpinatul pe dupa ureche

  1. dictaturajustitiei

    Noiembrie 17, 2011 at 9:09 am

    Tare mult mi-a plăcut cele ce-ai scris. Să fi sigură că respect o persoană indiferent cine este sau ce este și de multe ori am descoperit suflete cu adevărat frumoase în persoane simple iar între oamenii cu o pregătire superioară și funcții mari caractere foarte urâte.

     
  2. silavaracald

    Noiembrie 17, 2011 at 9:23 am

    Atâta timp cât îi citesc blogul, înseamnă că mă interesează persoana respectivă și că rezonez cu ea cel puțin în anumite privințe. În momentul în care aș cunoaște-o în realitate, aș încerca să descopăr împreună cu ea lucrurile care ne-au atras prin intermediul blogului/comentariilor. Nu cred că există om, indiferent de condiția lui intelectuală, cu care să nu poți vorbi.
    Iar disprețul față de el… Of, Doamne, dar cine suntem noi să-i judecăm și catalogăm!? Cine ne garantează că judecata noastră e de valoare și a lor nu? Așa că mă abțin de la așa ceva. Sau, cel puțin, încerc s-o fac. 🙂

     
    • scorpio72

      Noiembrie 17, 2011 at 10:01 am

      Presupunem ca citesti un blog super..in care sunt puse pe tava sentimentele unei femei,trairile ei,etc…La un moment dat,se face tabara de la Ibanesti(este doar un exemplu) si apare un nene,care iti spune ca este blogul lui,cel pe care tu il citeai cu atata patos.
      Ce se schimba in atitudinea ta?
      Este pur ipotetic…

       
      • Hapi. River_woman

        Noiembrie 17, 2011 at 10:56 am

        Nu se schimba nimic daca eu sunt mare director si el, ea e muncitor. Sau prostituat. Sau pensionara. Sau contabil. Sau whatever
        Insa sunt ferm convinsa ca nu toti cei care au bloguri gandesc la fel si mai ales cand sunt pusi in fata situatiei de a purta o conversatie directa sau de-alega o prietenie cu o persoana cu care in spatiul real n-ar fi comunicat de pe picior de egalitate. Poate pentru ca pur si simplu ar fi considerat ca n-au ce sa-si spuna
        Am intalnit dupa ani de zile o persoana care scria excelent pe un forum Si era genul cu care in real life n-as fi legat prietenii, n-asfi baut cafea, n-as fi pus cartile pe masa
        Imi pare bine ca am reusit sa trec peste prejudecati. Omul ala era la fel de valoros ca prieten , amic – pe care am intuit eu din tot ce-a scris pe net.
        Desigur ca poti sa te si inseli in privinta persoanei………..

         
      • silavaracald

        Noiembrie 18, 2011 at 9:59 am

        Aș încerca să aflu ce l-a determinat să facă asta. Poate e doar un scriitor care și-a încercat astfel pana. Dar, dacă mi s-ar părea kinky, i-aș arăta ușa. Scurt.

         
  3. coolnewz/Ratatouille

    Noiembrie 17, 2011 at 9:37 am

    scorpio, intr-adevar cum spune SLVC rezonezi cu persoana din spatele tastaturii ca altfel nu ai mai citi-o. Ce mai uimeste pe mine este ca am vazut adevarate conflicte uneori in blogosfera intre oameni care, din cite inteleg, nu s-au vazut, nu se cunosc decit la nivel de texte scrise. Eu nu cred ca as ajunge la un astfel de grad de implicare vreodata fara macar sa fi vazut vreodata persoana fata in fata. Pe de alta parte, daca o vad, inseamna ca rezonam in sens pozitiv, deci sansele sa ne luam de par sunt mai mici …

     
    • scorpio72

      Noiembrie 17, 2011 at 10:04 am

      Bun! Rezonezi..ce te faci cand afli ca intr-adevar blogul care iti placea atat de mult,este al unei femei de moravuri usoare,pe bune…Te deranjeaza? Daca ar fi sa va cunoasteti..ar merita efortul sa te intalnesti cu ea?
      Este la fel,pur ipotetic..

       
  4. rokssana

    Noiembrie 17, 2011 at 11:06 am

    ce probleme existentiale ai si tu 🙂
    intalneste-te,trage concluziile….nu pierzi nimic….in final,alegerea iti apartine…oameni suntem si egali, inainte sa ne imbracam profesiile sau studiile…

     
    • scorpio72

      Noiembrie 17, 2011 at 11:17 am

      🙂 Rokssa,nu are legatuira cu mine.
      Pur si simplu mai intreb si eu…

       
  5. darkleya

    Noiembrie 17, 2011 at 11:31 am

    in mediul virtual impactul produs de o astfel de persoana nu e asa mare ca-n realitate, pt ca uneori nu ajungi sa te legi sufleteste de un om cu care poate ca nici nu relationezi, ci doar il citesti. dar daca un om, indiferent ce motive are, ajunge sa minta in mediul virtual si sa pretinda ca aia e viata lui adevarata, sa contrazica vehement cand i se spune ca minte sau sa se dea la fund cand e deconspirat, gen curvette, ( au mai fost cazuri de oameni care scriau f bine, au facut-o timp de x ani, dupa care au spus ca nimic din ceea ce e acolo nu e real, ci incercare literara), oare ce spune asta despre CARACTERUL omului? poate sa fie prostituata, muncitor, analfabet, statutul social si educatia unui om pe mine ma intereseaza prea putin, ca-n viata reala am prieteni de genul asta si de toate rasele, nu astea sunt importante sau definitorii pt relatia noastra, ci intelegerea. dar ce te faci cu caracterul, adica minciuna, inducerea in eroare in mod voit, mizeriile astea care numai cinste nu fac? ce spune asta despre persoana pe care o apreciezi pt ce scrie? eu in cazul asta apreciez talentul literar de necontestat, dar nu si omul, cu care din clipa in care aflu ca minte, opresc orice tip de relationare (dar pe care continuu sa-l citesc pt incercarile literare bune, ca precum e-n mediul virtual, cu blogurile, asa si-n realitate cu cartile si autorii lor). hai ca m-am intins…

     
    • scorpio72

      Noiembrie 17, 2011 at 11:47 am

      🙂 Ma asteptam la punctul asta de vedere,al tau. Multumesc,este interesant…
      Pupa pitica.

       
      • darkleya

        Noiembrie 17, 2011 at 11:54 am

        stiu ca te asteptai 🙂
        ma rog, am si eu piticii mei, toti mintim la greu, dar parca miciuna asta face uneori diferenta intre sanatatea mintala si nebunie. una e sa minti ca ai stat peste program, dar de fapt ai fost la bere, alta e sa fii barbat si sa te dai o diva cazuta in mizerie, adulata de toata suflarea blogosferica. umila mea parere, pt care nu am pretentia sa fie considerata adevar universal

         
    • cleo

      Martie 21, 2013 at 3:01 pm

      Si eu ma asteptam la un raspuns asa bun. 🙂 E ca o continuare a postului scris de ea. 🙂

       
  6. Marian S

    Noiembrie 17, 2011 at 12:28 pm

    Iata de ce spun eu mereu: lasati-o naibii de viata virtuala si treceti rapid in cea reala.
    E valabil la orice: bloguri, site-uri de matrimoniale, etc.
    Am observat ca femeile au „boala„ asta de a se indragosti de cuvinte, sensuri, imagini (imagini pe care si le fac ele, sa fie clar!). Dupa aceea vine dezamagirea: vaaai, dar nu e asa cum mi-am inchipuit eu.
    Concluzia? Lasati inchipuirile, pur si simplu. 🙂

     
  7. Tiberiu Orasanu

    Noiembrie 17, 2011 at 7:41 pm

    Nu-mi pasă cîtuşi de puţin cine stă în spatele tastaturii cîtă vreme citesc ceva comestibil.
    Este plină literatura de autori celebri, în fapt nişte pseudonime oarecare. Un astfel de pseudonim a cîştigat inclusiv premii literare prestigioase. Ei şi?
    Apoi. Am cunoscut şi persoane întrupate din virtual. Un exemplu fericit este Doina Popescu.
    Dacă aş întîlni şi reversul, n-aş suferi prea tare pentru că pînă la proba contrarie, cel care stă în apatele tastaturii nu este decît un pumn de pixeli şi cam atîta tot.
    Vrei îl bagi în seamă. nu vrei… 🙂

     
  8. iulian

    Noiembrie 17, 2011 at 7:45 pm

    Pe mine nu ma intereseaza cine scrie ce ce scrie. Daca scrie bine si are ceva de spus m ai vin si a doua oara, daca nu…. O seara frumoasa! Pe la tine o sa mai vin!

     
  9. psi

    Noiembrie 17, 2011 at 8:23 pm

    pentru mine contează sufletul, nu studiile, faptul că rezonăm, nu averile… şi nu am idei preconcepute despre oamenii din spatele tastaturii… ei sunt cum sunt, adică oameni… cu defecte, cu calităţi, ca şi mine. şi nici aşteptări nu am… dar asta este aplicabil şi în realitate.
    simt totuşi că cineva te-a supărat… 😦

     
    • scorpio72

      Noiembrie 17, 2011 at 8:33 pm

      Psi..nu! 🙂 E doar un ,,studiu de caz”…..

       
  10. tink3rbe11

    Noiembrie 17, 2011 at 9:25 pm

    Sunt un om oarecare , fara studii si fara functie de grad” superior”.Nu consider ca as avea un talent la scris…doar pun pe coala virtuala ce-mi trece prin minte la momentul respectiv.
    Nu judec omul dupa functia care o are ci dupa felul cum este ca om si nu as pune pe cineva in inferioritate atata timp cat conditia umana imi impune sa tin cont ca suntem egali.
    Imi place sa citesc si nu cred ca conteaza ce este in viata reala cel ce scrie .

     
  11. DianaEmma

    Noiembrie 17, 2011 at 9:28 pm

    Pe mine nu mă interesează.
    Nici nu primesc de la premiza că am în față… oameni. Ci identități online; cu care poți discuta, care te pot impresiona prin ceea ce scriu.

    Din contra, mă bucur că apuc să apuc tipologii diferite, oameni de care din diverse motive nu m-aș putea apropia în viața de zi cu zi.

    Bineînțeles, poate să creeze o poveste frumoasă pe blog… dar… dacă și așa e nesuferit… tot degeaba. 😆

     
  12. Minoki

    Noiembrie 17, 2011 at 10:08 pm

    Chiar nu mi-am pus niciodtata intrebarea „cine e in spatele blogului”, desi chiar mi-am facut ceva impresii despre anumite persoane din blogosfera. Eu cred ca as avea intalniri prietenesti cu cineva de pe blog si nicidecum nu m-as intalni cu cineva sa ma dau vedeta ca-s mai desteapta sau mai inteleapta decat cel din fata mea.

     
    • scorpio72

      Noiembrie 18, 2011 at 10:05 am

      Si cand impresiile au fost rele? si totusi iti place ce scrie?

       
  13. monicas10

    Noiembrie 18, 2011 at 8:30 am

    Da. Fii tu, așa cum ești. Simplu. Același, indiferent de „hainele” cu care te-ai „îmbrăcat” de-a lungul vieții…
    Uite un exemplu:
    http://blog.sserbanro.info/?p=172

     
    • scorpio72

      Noiembrie 18, 2011 at 10:05 am

      Eu oricum,asta sunt..alta mama nu mai face 🙂 .

       
  14. Georgiana

    Noiembrie 18, 2011 at 11:14 am

    Scorpio, suntem o mână de oameni frumoși. Nu-i întâmplător că ne-am întâlnit. e clar c-am rezonat unii cu alții. Toți cei pe care i-am cunoscut și în realitate mi-au adus multă bucurie tocmai prin naturalețea lor. Cum sunt pe blog, așa-s și în realitate, fără nicio excepție.
    Prin absurd, în cazul în care ar fi diferiți, adică altfel decât îs pe blog, nu văd de ce nu i-aș citi în continuare? în definitiv nu tre să trăiesc cu ei în casă 😀
    hai ti pup!

     
  15. banifarabani

    Noiembrie 18, 2011 at 11:48 am

    Superb articol şi frumoasă invitaţie la dezbatere! Mulţumesc mult!
    Poate unul dintre motivele pentru care îmi place articolul, este acela că, Monica are studii medii, în vreme ce eu mi-am tocit coatele prin şcoli, vreo 20 de ani. Am fost privit cu suspiciune când lumea a aflat că în adevăr, suntem căsătoriţi! Am căutat să răspund simplu „Ce-are a face omul cu studiile sale?”. Am fost luat drept altceva. Eu cred că trebuie să învăţăm să ne obişnuim cu ideea că un cuplu armonios, se crează prin îmbinarea a ceea ce are fiecare din parteneri. Şi asta e valabil oriunde. Colectivele care funcţionează, funcţionează deoarece diversităţile individuale, se îmbină armonios, generând un ORGANISM FUNCŢIONAL. Ca să revin la ideea bloggerului, pe Monica am cunoscut-o pe net. Prin blogurile noastre. După cum se vede, faptul că are studii medii, a contat în deciziile noastre de a merge pe acelaşi drum în viaţă. cam cât contează zăpada de acum 15 ani, de pe şoseaua Kiseleff. Sau de pe clădirea Capitoliului din Washington… A propos de chestia asta, mi-am amintit o scenă penibilă, dar care ilustrează acest efect placebo de care vorbeşti în articol. Pentru că, atunci când îţi schimbi opiniile pe baza unei impresii care se dovedeşte a fi fost un construct mental al tău, total diferit de OMUL REAL, e vorba de un efect placebo…
    Aşadar, mă aflam la un prieten la acasă. Ne-a invitat la o gustare. Ne-a oferit „puişori de baltă” – picioare de broască. Eu ştiam despre ce e vorba, aşa că, am mâncat. Gazda mustăcea… La un moment dat ne întreabă „V-a plăcut?”. „Da, mă, zic şi îi fac cu ochiul, bun puiul ăsta!”. El râde şi zice „Da’ ştiţi ce-aţi mâncat?”. Mi-a fost greu să îmi stăpânesc râsul, dar m-am abţinut. Cineva a căzut însă în „plasă”. „Pui!” zice. „Aha! S-o crezi tu! Ăştia-s puişori de baltă!” Stupoare!… „Cum adică? Păi ce e aia?” zice. „Picioare de broască! răspunde gazda.” Exact în clipa când a terminat, l-am văzut pe comesean ridicându-se rapid şi fugind la baie…
    Aşa că, interesant lucru, toate-s bune, până când cazi pe o idee preconcepută de-a ta… Atunci, se dărâmă şi cerul şi Pământul!
    în fine, o să scriu şi eu ceva pe tema asta, pe blogul meu.

     
  16. scorpio72

    Noiembrie 18, 2011 at 11:52 am

    Bani..bine ai venit. Si multumesc pentru raspunsul detaliat. Am citit si eu ieri linkul pus de Monica aici..Asa ca..iubiti-va mult ! 🙂

     
    • banifarabani

      Noiembrie 18, 2011 at 1:40 pm

      Mulţumim!
      Vreau să cred că faptul că facem publice gândurile noastre, va inspira în bine şi alţi oameni, le va da curajul să fie EI ÎNŞIŞI!
      Îmi place casa ta virtuală, e – ca să zic aşa – „cald şi bine” aici! 🙂
      Am preluat deja ideea dezbaterii şi lucrez la articol. O să îl public mai târziu ceva, acum cred că fac o plimbare cu Moni. Ne place teribil să vedem mereu „nimicuri” [Ete! Mi-a venit o idee de articol nou!] Se pare că mă inspiri! Moni mai are darul acesta! 🙂
      Mi-ar place să pot face şi eu asta pentru tine!
      „Dar din dar se face Rai!” – mă învăţa Mama când era printre noi…

       
  17. redsky2010

    Noiembrie 18, 2011 at 2:16 pm

    cred ca pt fiecare caz in parte as reactiona diferit. acum depinde ce a urmarit fiecare cu blogul lui. daca doreste sa fie un alt personaj decat cel real sau posturile exprima doar ideile personale. de la citit la intalnit e cale lunga. faptul ca rezonam pe anumite teme, nu-i musai ca ne-am si intelege fata in fata. cand intru pe un blog ma intereseaza destul de putin omul din spatele ecranului si extrem de mult daca are ceva de zis si modul in care reuseste sa-mi transmita ceva-ul ala. nu-mi imaginez nimic si am pareri referitoare doar la scris. s-a intamplat ca am devenit apropiata cu cativa dintre cei care scriu, dar se intampla sa nu-i mai citesc din lipsa de timp sau stare sufleteasca nepotrivita cu ceea ce scriu ei.
    e greu sa fiu dezamagita cand nu am asteptari 😉

     
  18. cleo

    Martie 21, 2013 at 3:02 pm

    😦 nu pot sa inteleg blogarii care mint in legatura cu viata lor. Ori scrii fantezii ori…. Dar nu se poate sa nu iti dai seama daca citesti…. 🙂

     
    • Scorpio

      Martie 21, 2013 at 3:10 pm

      Nu stiu cat de mult iti poti da seama, daca nu cunosti…
      Eu macar am specificat ,,blog personal si fantezist”…Acum ca unii cititori mai au cate o dilema vizavi de mine, ca ii mai induc in eroare fara sa vreau sau las loc de interpretari…asta e.. :))))

       
      • cleo

        Martie 21, 2013 at 3:15 pm

        🙂 daca imi place de tine, e personal sau fantezie ? 😛 Just kidding 😛

         

au urcat o treapta

 
