RSS

Duzina de cuvinte-Arome si gusturi

11 Iun

Nu imi este rusine sa recunosc ca am fost(si poate inca sunt) un om simplu.Prea multe posibilitati nu am avut,multi,prea multi ani.
Insa in momentul in care am ajuns in Austria si apoi in alte tari si l-am cunoscut pe Schatz,eu am cunoscut de fapt viata.
Acolo am luat-o de la zero si unul din primele lucruri pe care m-a invatat sau a incercat,cu felul sau caustic si mistocaresc,a fost sa nu mai fiu asa de reticenta la nou.
Eram obisnuita cu felurile noastre de mancare si refuzam sa incerc sa nu mananc ce nu cunosc sau recunosc in farfurie.Unul dintre felurile pe care nu le suport nici acum si care m-a facut sa-mi borasc si matele,este Spätzle cu branza si ceapa..un fel de mini taitei amestecati cu o branza (cascaval ,,imputit”) si ceapa,bagate la cuptor…
Insa usor usor,Vorbindu-mi Schatz despre anumite mirodenii de care nu auzisem,am inceput sa nu mai fiu atat de circumspecta.
Cand am mancat prima salata de rucola,m-am gandit ca asemenea buruieni cresc si la noi peste tot si le pisa cainii…Nu mi-a placut,avea gustul cam amar pentru mine,dar macar am incercat.
Apoi am descoperit otetul balsamic si azi il am si eu in permanenta in casa.
Cand am fost serviti la restaurant cu friptura,iar ca garnitura era si un manunchi de coacaze rosii,gustul acestora,dulceacru mi-a gadilat papilele gustative.Era ciudat amestecul,dar bun.Daca nu erau coacaze,erau bucatele de pere si gustul lor mieriu era la fel de ciudat in combinatie,dar bun.
Ce sa mai spun?de obicei ,lumea nu mananca sarat,insa aveai la indemana toate cele.
Cu un umor acid,Schatz ma ducea peste tot si ma punea sa incerc toate natiile de bucate.De multe ori refuzam (odata m-a pus sa gust un fel de rulada de vita cu nu stiu ce si sos…arata ca un rahat pus in farfurie),alteori dadeam de cate un gust intepator printre mancarurile mexicane sau chinezesti,de imi trecea pofta cate o luna.Apoi o luam de la capat.
In orice caz,m-am bucurat ca am avut ocazia sa incerc atatea feluri si nuante de mancare si efectul a fost unul efervescent.
Daca pana acum am fost reticenta la nou,acum macar gust…dar nu mai refuz niciodata.

Celelate ,,Duzini”:

http://carmensima.ro/2011/06/11/duzina-de-cuvinte-in-bucatarie/

http://redsky2010.wordpress.com/2011/06/11/duzina-de-cuvinte-senectutexi/

http://v2valmont.wordpress.com/2011/06/10/duzina-de-cuvinte-regii-blestemati/

http://anaveronica.wordpress.com/2011/06/11/metamorfoza-al-cincisprezecelea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi-si-12-cuvinte-impuse/

http://pisica07.wordpress.com/2011/06/11/zambet-mieriu/

 

Etichete: ,

29 de răspunsuri la „Duzina de cuvinte-Arome si gusturi

  1. virusverbalis

    Iunie 11, 2011 at 10:26 am

    Io cred ca mancarea romaneasca traditionala e cea mai plina de savoare…O parere personala.. :))

     
    • scorpio72

      Iunie 11, 2011 at 11:23 am

      Da-mi un exemplu de mancare romaneasca….:))

       
    • Nefersetty

      Iunie 12, 2011 at 10:18 pm

      Asta nu poate fi decat opinia unei persoane care nu cunoaste bucataria internationala. Condimentele si ierburile folosite in bucataria romaneasca sunt limitate. La cate condimente si ierburi exista in lumea asta, bucataria romanesca POATE foloseste 1%. Mie personal, bucataria romaneasca mi se pare limitata si in gust si in diversitate. Comparativ cu alte bucatarii ale altor tari. Cand spun limitata, a nu se intelege „rea la gust”.

       
  2. Vero

    Iunie 11, 2011 at 11:40 am

    Dacă aş fi fost în locul tău, eu cred că n-aş fi gustat din toate astea – sunt încăpăţânată şi mofturoasă, nu-mi plac nici măcar toate mâncărurile noastre: nu-mi place zarzavatul din corbă (mănânc zeama şi las restul), nu-mi place mâncarea de morcovi fiindcă e dulceagă, nu-mi plac ardeii umpluţi, fiindcă ardeiul nu-mi place decât crud, nu-mi place supa de roşii, nu-mi place supa pasată, nu-mi mănânc conopidă decât dacă e murată, nu-mi plac dovleceii, nu-mi place zacusca decât dacă e de ciuperci…

     
    • scorpio72

      Iunie 11, 2011 at 11:43 am

      :)) cu ce traiesti?

       
      • Vero

        Iunie 14, 2011 at 9:18 am

        Carne, supă cu găluşti sau fidea, ouă, lapte, brânză, cartofi, varză, fasole, măsline, dulciuri, îngheţată – şi se mai găsesc şi altele 😀

         
  3. redsky2010

    Iunie 11, 2011 at 12:00 pm

    eu sunt exact ca tine acum, curioasa ca o musca sa-mi bag nasul peste tot, sa adulmec, sa testez arome noi. daca-mi place e ok, daca nu imi plimb papilele mai departe 🙂
    putin a fost sa nu punem amandoua aceeasi imagine 😀

     
    • Georgiana

      Iunie 11, 2011 at 4:01 pm

      red, idem!
      Rucola mi-a placut mult si, de asemeni, otetul balsamic nici de la mine nu lipseste.
      In schimb n-o sa pot baga’n gura nici platita, scoici.

       
      • scorpio72

        Iunie 11, 2011 at 4:50 pm

        Eu am mancat,sunt ok..
        In schimb..melci…:)) bleah..

         
    • scorpio72

      Iunie 12, 2011 at 9:57 am

      Redsky,mi-a mai trecut din curiozitate,am revenit la normal.

       
  4. papagigli

    Iunie 11, 2011 at 9:16 pm

    Iar eu sunt ca porcu’. Maninc orice si nici n-as putea spune ca nu mi-a placut vreo ceva din cite am mincat la viata mea, cu exceptia indienismelor care-mi displac si ca gust si ca miros si ca prezentare si ca maniera de ingurgitare, adica direct cu mina.

     
  5. Gabriela Cimpoca

    Iunie 11, 2011 at 11:18 pm

    De ce n-ar fi si degustarea- o experienta adaugata marilor incercari ale vietii? E bine sa cunosti si sa descoperi, macar stii cu ce ai de-a face. Si mie imi place sa incerc- fiecare bucatarie nationala are ceva bun, e pacat sa nu testezi, daca tot ai ajuns pe-acolo. Nu? 🙂

     
    • scorpio72

      Iunie 12, 2011 at 10:01 am

      Gabi..:)) asta m-a facut sa imi aduc aminte ….acolo la voi,exista un fel de mancare..cap de oaie nu stiu cu ce..sau ochi de oaie? Parca asa am vazut la tv,ei uite,asta nu as incerca in veci..:))

       
  6. Marian S

    Iunie 12, 2011 at 7:36 am

    Unul dintre primele lucruri invatate… a fost sa nu mai fiu reticenta la nou.

    Ei, da, hai sa vorbim NUMAI despre mancare acum… 🙂

     
  7. scorpio72

    Iunie 12, 2011 at 10:02 am

    :)) Mariane,dar despre ce sa vorbim? Postul asta era chiar despre mancare….

     
  8. Hapi. River_woman

    Iunie 12, 2011 at 6:12 pm

    Eu eram reticenta la mancare cand eram copila . Am gustat si mi-au placut multe chestii „noi” dar n-as pune gura pe unele nici amenintata cu inchizitia Un exemplu: ciorba de peste. Saramura – peste in saramura. Bors. Vita in sange sau porc. Mancaruri grele si inutile pentru metabolism……..asa le percep eu si organismul meu se revolta doar cititnd denumirile……Poa sa foie impanate cu flori, coacaze, ghirlande
    Mananc fructe de mare calite in putin ulei sau pregatite la gratar, presarate cu putin Oliven-öl si amestecate cu penne
    Mancarurile arabesti le ador – au si ei papa grasa pe care nu o suport un exemplu ar fi niste ardei umpluti pregatiti cu mult unt sau grasime de pasare………
    Scorpio….de ce boldezi unele cuvinte? Asa iti place tie sa influentezi ritmul lecturii? 😀

     
    • scorpio

      Iunie 12, 2011 at 8:26 pm

      Hapi,:)) da,ceva de genul.

       
    • papagigli

      Iunie 13, 2011 at 8:41 pm

      Le bold-eaza pentru ca sunt impuse, de aceea postul se numeste Duzina de cuvinte

       
  9. Altcersenin

    Iunie 12, 2011 at 8:27 pm

    hm, mie-mi place sa gust din toate… nu inseamna ca le si mananc mai apoi, sunt pursisimplu curioasa 😉
    in general, imi plac mancarurile cu multe mirodenii, salate din verzaturi, ciupercile si tot felul de animale marine 🙂

     
    • scorpio72

      Iunie 12, 2011 at 8:28 pm

      :)) eu ,,animalele marine”,le-am descoperit de curand,nu mananc chiar de toate,dar am incercat destule.

       
  10. Gabriela Cimpoca

    Iunie 13, 2011 at 8:52 pm

    Am vazut si eu recent chestia asta cu mancatul capului de oaie, intr-un film irlandez. Dar nu cred ca s-a mai intamplat, in ultimii 50 de ani, cel putin. 🙂 Asa-i, irlandezii au o bucatarie relativ saraca, dar au invatat sa s einspire si sa imprumute de la altii, asa ca… azi nu cred ca mai mananca cineva asa ceva. Slava Domnului! 🙂

     
    • papagigli

      Iunie 13, 2011 at 11:06 pm

      Ba maninca iranienii. Se numeste Kaleh Pacheh si e facuta numai din cap de oaie si contine tot ce contine capul. 😀 E extrem de satioasa si, culmea, se maninca la breakfast. Am mincat si eu si nu mi-a displacut.

       

au urcat o treapta

 
