RSS

Provocare cu coada-Vacanta

30 Mai

,,A venit vacanta/Cu trenul de Franta”…asa cantam cu totii,cand se sfarsea scoala si ne aruncam ghiozdanele dupa biroul uitand de ele…
Nu stiu de ce ,,cu trenul de Franta”,dar suna tare ,,interzis” pe acele vremuri.
Pentru mine vacanta nu are decat o semnificatie COPILARIE si atat.
O imparteam in doua: la oras si la tara,fiecare cu farmecul ei.
Vacanta la oras era cam plictisitoare,stateam cat era ziua de lunga cu cheia de gat si alergand ca zaluda prin spatele blocului.
Vacanta de la oras insemna:
,,-Mama lu’ Andreeaaaaa(Andreea statea la etajul 4) …Mama lu’ Andreeaaaaa!
-Daaa.
-Sar’na.O lasati pe afara? Va rugaaaaaam!
-Sa manance si vine!
-Biiiine,sar’naaaa!”
si mai insemna lapte gros,coarda,lisia,cartoane,soldati,pitita,alergata,de-a   si ..mult praf intre betoane.
Si mai urma vacanta la tara.Unde imi alerga cracii prin toate chiantzurile si faceam  pe toate dealurile,de ma lua dracu’.
Mai insemna zmeura furata de la gardul tzatzei Leana si un ,,Faaaa,fir-ai tu afurisita sa fii,lasa ca te prind eu!”.
Insemna dudul din curtea strabunicii ,in care ma urcam si vorbeam cu gugustiucii,mancand dude pana dadea cacarea in mine…
Insemna jocul de-a mireasa,pe care il faceam impreuna cu verisoara mea,luandu-i bunicii fetele de masa in loc de trene si perdelele pe post de voal si iesind la poarta sa facem cu mana la soferi, care saracii beleau ochii la noi,mai mai sa intre in sant.
Vacanta la tara insemna mamaliga prajita cu gem,mancata atunci cand urla foamea in noi si bunica nu era gata cu mancarea.
Insemna tiganul care venea cu o caruta,in care zacea un bidon de alama,plin cu inghetata…cea mai buna inghetata din lume.
Insemna satra de tigani care trecea prin sat,in fiecare vara,in drumul lor spre alte meleaguri romanesti.Ma puneam pe prispa si urmaream carutele cu coviltir,pline cu puradei,oale si plapumi si neaparat cu un caine legat cu lant la spatele carutei.Incercam sa le numar si ma incurcam mereu,pentru ca erau multe.Si fugeam cand vedeam ca apar tigancile pe la porti,cerand de mancare.Stiam ca nu am fost cuminte si buna imi spusese ca ma fura tiganii…
Si cate ar mai fi…ah…
Pentru mine vacanta inseamna copilarie si atat!

Celelalte provocari:

http://verovers.wordpress.com/2011/05/30/tristete-vacanta-n-amintiri-si-n-vise/

http://pisica07.wordpress.com/2011/05/30/vacanta/

http://redsky2010.wordpress.com/2011/05/30/vacantai/

 

Etichete: ,

19 răspunsuri la „Provocare cu coada-Vacanta

  1. silavaracald

    Mai 30, 2011 at 9:15 am

    Ei, vacanța… Eu îmi amintesc mai degrabă de cele studențești decât de cele din copilărie, care erau destul de oarecare de altfel. În studenție însă, am făcut ceva nebunii… ;))

     
    • scorpio72

      Mai 30, 2011 at 9:50 am

      :)) eu nu am fost studenta..deci nu stiu…

       
  2. coolnewz

    Mai 30, 2011 at 9:37 am

    dar continuarea de ce nu o zici … hai copii la joc … cartile pe foc!!! 🙂 darimarea scolilor … 😀

     
    • scorpio72

      Mai 30, 2011 at 9:49 am

      :)) ai sa te miri..dar asta nu o stiam…

       
  3. redsky2010

    Mai 30, 2011 at 9:38 am

    stiam eu ca voi astia cu bunici la tara va distrati mai bine, ca noi cei ramasi acasa cu cheia de gat 😀

     
    • scorpio72

      Mai 30, 2011 at 9:49 am

      stii cum sufeream cand zaceam in oras cu cheia de gat? :))

       
  4. psipsina

    Mai 30, 2011 at 12:02 pm

    deci da, v-am bgat niţel în melancolii cu amintirea vacanţelor. ce lungă şi frumoasă era vacanţa mare! 😳
    ce amintiri…. vom rămâne mereu copii în suflete, dacă nu uităm.
    eu nu am stat niciodată cu cheia de gât însă, pentru că vacanţele pentru mine înseamnă bunici: cei de aici, alături de care locuiam într-o imensă casă, ori cei de la ţară unde petreceam fabulos… şi cum e vremea cireşelor, te aştept la furat de cireşi, vii?

     
    • scorpio72

      Mai 30, 2011 at 1:59 pm

      :)) cam greu,psi..cam greu sa mai fur eu acum cirese….

       
  5. Hapi. River_woman

    Mai 30, 2011 at 9:11 pm

    Vacanta : are o cu totul alta semnificatie, acum ca se cheama concediu 🙂
    Buchetul de bucurii mici care ma rasfatau atunci, nu mi-ar mai ajunge nici pe o masea……Si totusi daca ma intrebi ce este fericirea, trebuie sa ma reintorc, sa vad lumea cu ochii copilitei si sigur voi stii sa raspund….

     
  6. Ana lu' Manole

    Mai 30, 2011 at 10:09 pm

    Cam asa si e. Acum spunem ca plecam in vacanta? Nope. Plecam in concediu…
    Copilaria…cu certitudine cea mai frumoasa perioada a vietii(sau cel putin asa ar trebui sa fie! )

     
  7. PLANO10

    Mai 31, 2011 at 12:58 am

    Nu-ti spuneau ai tai ca te-au luat pe un ciur de faina de la laieti? 🙂
    Nu pazeai si gainile sa nu le dea tigancile boabe insirate pe ata ca sa nu craune cand le bagau sub fusta?

     
  8. Alex

    Iunie 2, 2011 at 1:43 pm

    Ce frumos ai evocat acel timp magic al copilăriei! Oricât am vrea să spunem altceva, copilăria rămâne timpul cel mai frumos! Câte năzbâtii mai făceam! Dar care nu a făcut?
    Şi eu îmi amintesc de „caravana ţiganilor”. Când eram foarte mic, bunica îmi spunea că, dacă nu sunt cuminte, mă fură ţiganii (lăieţii) şi îmi dau cu funingine de la ceaun pe faţă ca să mă facă ţigan de-al lor şi eu credeam! 😀
    Mireasă n-am făcut-o pe soră-mea, dar ne-am făcut scenă în casa bunicii, cu cortină dintr-o faţă de masă, de s-a crucit bunica când a văzut ce cuie i-am bătut în pereţi!
    O zi bună!

     
  9. cleo

    Martie 19, 2013 at 12:59 pm

    Super ! Cer permisiunea sa salvez poza in calculatr pentru desktop 😛 plllssss

     
    • Scorpio

      Martie 19, 2013 at 1:07 pm

      o poti face, nu-i problema.

       
      • cleo

        Martie 19, 2013 at 1:11 pm

        Multumesc tare ! :)))

         

au urcat o treapta

 
