RSS

In devenire..

19 Ian

Dupa o saptamana de practica la chirurgie mi-am dat seama ca nu este o meserie dupa care ma omor,insa nu am lesinat ca alte eleve macar.
Deci granitele mele sunt bine stabilite:pot! Shtrombotzelul meu(fiul) nu a suportat nici macar sa imi asculte experientele pana la capat,deci slabe sanse sa faca si el aceasta scoala.
La prima vedere,m-a izbit din plin saracia din spital si ,,mizeria”. O stiam insa acum am avut ocazia sa o vad in toata splendoarea.Asta a fost primul soc,dupa care am decretat clar..nu voi ramane aici sa profesez.
Al doilea soc a fost in momentul in care am dat nas in nas si ochi in ochi cu cei operati,arsi,degerati,etc,etc…Imi era o mila teribila de toata lumea si nodul din gat nu mi-a dat pace..
Prietena mea mi-a spus ca,cu timpul voi deveni mai ,,nepasatoare”,pentru ca meseria nu iti da voie sa fii moale si atat de milos..Nu stiu ce sa zic…ea este o profesionista cu multi ani vechime si cu mult sange rece.
Am fost placut impresionata de cateva asistente,nu de toate..care au avut rabdarea necesara sa iti explice ce faceau si sa incerce sa te puna sa faci ceva,sa te simti util,vazand la randul lor ca si tu iti dai interesul.
Nu toate sunt la fel..altele au un sictir in ele de nu stii unde sa te duci mai repede.Poate si faptul ca suntem patru scoli in spital care fac practica acum,deci patru scoli cu cate doua clase de elevi boboci,clase a cate 25 de elevi.Deci dati-va seama..si asta este doar anul 1.Intr-un fel inteleg stresul si nervii..
Dar cele mai afurisite nu sunt doctoritele sau doctorii sau asistentele…neah,astia sunt mici copii…cele mai afurisite sunt infirmierele.
Sa te fereasca sfantul sa incerci sa pasesti pe culoar la ora 11 cand ele au spalat..te-ai dus dracu!Mai bine te bagi intr-o gaurica decat sa tipe la tine..te stie toata sectia..
Sau sa incerci sa le spui sa schimbe o punga plina cu reziduri periculoase…neaaah,trebuie sa le rogi frumos daca au placerea..si nici atunci nu stii sigur daca vor face..sau te apuci tu singur..
In afara de faptul ca avand in sectie pe prietena mea si m-a luat sub aripa ei,invatandu-ma meserie..nu stiu ce as putea sa mai zic de bine.
Dar mergem inainte,ca nu e loc de inapoi..

 

Etichete:

17 răspunsuri la „In devenire..

  1. zaqk

    Ianuarie 19, 2011 at 8:39 am

    Sa vii sa ne spui cum e cand ai devenit mai insensibila!

     
  2. Nea Costache

    Ianuarie 19, 2011 at 11:20 am

    Ti-ai ales o meserie frumoasa si nobila, chiar daca satisfactiile materiale sunt mai mult decat minime! Totul este sa te desavarsesti profesional, in speranta ca vor urma candva si alte timpuri mai bune! Mult succes!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 19, 2011 at 11:41 am

      Nea Costache,multumesc mult,poate in trei ani se schimba ceva aici,daca nu…in nici un caz nu raman!

       
  3. psipsina

    Ianuarie 19, 2011 at 11:48 am

    eu sunt aproape sigură că nu vei deveni insensibilă. admir aplecarea ta spre om, totdeauna am considerat că actul medical se face de către cei înclinați spre asta, oameni care au undeva în codul lor, altruismul și deschiderea spre semeni. am prieteni medici care îmi spun deseori cât de greu este să te lupți cu acest sistem medical pentru care nu există interes. căci nu există niciun interes. 😦
    eu vă admir de pe margine munca. este ceva ce știu că nu aș putea face.

     
    • scorpio72

      Ianuarie 19, 2011 at 11:59 am

      psipsi,am avut si eu indoieli si inca mai am..
      sa te apuci la 38 de ani sa faci o scoala care dureaza si sa vrei sa profesezi apoi,cred ca este o dovada de ceva ,,nebunie” :)).

       
      • psipsina

        Ianuarie 19, 2011 at 12:58 pm

        niciodată nu e târziu pentru lucrurile făcute cu pasiune, cu dăruire. dacă tu asta îți dorești, atunci este o dovadă de luciditate. să te întorci acasă, să o iei de la capătu cu școala, indiferent de vârstă, să mergi pe drumul tău… este ceva ce nu mulți ar face. iar chirurgie, cum au spus deja și ceilalți… ești de admirat. nici eu nu aș avea puterea să văd desfacerea unui om, oricât de bine s-ar ascunde în asta.

         
  4. redsky2010

    Ianuarie 19, 2011 at 11:59 am

    sunt chestii la care nu ma bag, nu-mi place sa vad ce au oamenii in interior, de aceea te admir si-ti tin pumnii sa devii tare si sa prinzi tot din zbor!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 19, 2011 at 12:01 pm

      stii,fiind la chirurgie,as minti sa spun ca atunci cand l-a curatat pe un nene ..inauntru”,nu mi-a venit in fata ochilor imaginea cu ,,taierea porcului de craciun”.ahh!

       
  5. papagigli

    Ianuarie 19, 2011 at 12:29 pm

    38 zici? Tinerica, tinerica! 😆
    Eu m-as apuca de stomatologie. Mor dupa orificii 😀
    Intr-o nota mai serioasa, n-as putea sa fac chirurgie, nici de la 20 de metri distanta de sala de operatii. Bine ca pot altii, altfel, as ramine neoperat 😉
    Mult succes!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 19, 2011 at 12:32 pm

      papa :))..tu cu orificiile tale!
      e o amarata de scoala,nu facem stomatologie.
      acolo,la chirurgie fac practica momentan,dar nu stiu daca mi-as dori asa ceva!
      insa tot acolo invat si meserie,pe bune! mersi,mersi.

       
  6. dr.Lecter

    Ianuarie 19, 2011 at 1:03 pm

    n+ai sa devii insensibila, niciodata! iar profesionismul si profesionalismul nici n-au legatura cu asta, Slava Domnului! e chestie doare de prezenta de spirit si capacitare la maximum! iti place Anatomia lui Gray, nu????
    e si munca de echipa, nu joci solist intr-un spital. coordonare face tot miracolul.
    capul sus, si dintii stransi, printre doamnele infirmiere, peste tot sunt din astea, dar trebuie sa le arati locul. ele merg la intimidare, dar daca le faci sa se izbeasca de personalitatea ta, a doua oara vor canta la alta masa…

     
  7. eumiealmeu

    Ianuarie 19, 2011 at 3:10 pm

    adevărul este că trebuie să ai nerv ca să poţi rezista la aşa ceva. am avut prietenă o familie de chirurgi – zic am avut pentru că nu mai trăiesc în acel oraş! ei bine, ei şi-au dorit să facă din fata lor chirurg, normal! Normal după mintea lor, că fata nu voia şi nu voia. era în anul 3 şi venea acasă şi se plângea că nu trebuie să facă ea aşa ceva, nu suportă. mi-a spus că după ce tatăl ei a tăiat o femeie de 28 de ani – 5 ore, operând la ea – şi a închis-o, sigur că nu o să mai scape, indiferent cât ar sta el de ea. a venit acasă distrus că nu poate da viaţa oamenilor înapoi, iar fata se întreba cum va putea ea să trăiască zilnic purtând această durere – pentru că era la fel de sensibilă şi îndrăgostită de oameni, ca şi bunul său tată.
    din câte ştiu, a ajuns doctor chirurg şi e fericită de alegere. şi-a schimbat opţiunile între timp – şi face treabă bună, atât cât poate, că doar nu e Dumnezeu. dacă El nu intervine, cum ar putea rezolva problemele un simplu om?

     
  8. Joaninha

    Ianuarie 19, 2011 at 7:35 pm

    Si eu ma gandeam tot la stomatologie. Macar asa poti lucra intr-un cabinet privat si scapi de infirmierele care tipa la tine . Glumesc … important e sa-ti dai seama unde iti place cel mai mult sa faci si sa gasesti si un colectiv misto.
    Si apropo de infirmiere … mi se pare ca sunt destui superiori ierarhici care ar putea sa le puna la punct. De ce nu se intampla asta ?

     
  9. Altcersenin

    Ianuarie 21, 2011 at 5:55 pm

    plante medicinale, unguente si tinxturi pe baza lor, tot felul de vitamine si minerale, uleiuri eterice – cu astea eu m-as ocupa, defapt ma si ocup putin – medicina alternativa 🙂
    chirurgie – niciodata! Brr, mi-i frica! Tu esti bravo! Mult succes inainte!
    Si cine-a spus ca 38 e o limita?!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 21, 2011 at 6:11 pm

      nu e limita,e un pic de nebunie :)).

       
  10. Altcersenin

    Ianuarie 22, 2011 at 12:52 am

    iar un pic de nebunie nu strica, altfel viata devine plata, plictisitoare …

     

au urcat o treapta

 
