RSS

Recasatorie-motive pro si contra

15 Ian

Am fost provocata de papagigli,eu care mi-am jurat sa nu ma mai las provocata de un barbat..insa m-a pus pe ganduri discutia iscata in urma postului why u (not) married? si voi incerca sa expun doar din punctul meu de vedere.
La mine e simplu..casatorita din dragoste,dar mult prea de tanara si ca sa scap de parinti,totul a durat exact noua ani,din care doar doi ani jumatate impreuna,restul fiind plecat dupa cai verzi pe pereti prin strainataturi…
Acum daca stau sa ma gandesc,nici nu cred ca a fost o casnicie in adevaratul sens al cuvantului,cand am apucat eu sa ma dezmeticesc cu ce se mananca asta,m-am trezit singura si apoi am divortat.
Am pendulat multi ani in singuratate si cu ganduri de a a da sanse celor ce vor veni..
Care la mine nu prea s-au inghesuit sa vrea sa fie alesii ci doar sa incerce daca merge sa mi-o puna,ca tot sunt singura.Si nu a mers!
Sa redevin serioasa..am gandit multi ani,ca fiind nici schioapa,nici surda si nici cu ,,dansa” lipsa..voi gasi pe cineva care sa ma aprecieze ca femeie si sa isi doreasca sa fim din nou o familie.Chiar mi-am dorit ,mult timp sa gasesc barbatul potrivit mie si sa traiesc ceea ce nu avusesem,o casnicie.
Dar anii au trecut,eu am devenit pretentioasa,copilul mi-a crescut si a devenit un adolescent si aceasta posibilitate devenea o fantezie.
La un moment dat al vietii,trecand prin cateva relatii fara semnificatii(spuneti-le pur sexuale),m-am impiedicat de Schatz si am stat cu el un numar de ani.
De la inceput mi-a spus ca nu se mai insoara.Eu am acceptat pana in momentul in care am inceput sa il iubesc..apoi am sperat ca se va schimba si va dori sa fie ceva mai mult decat o relatie,un parteneriat..Nu a fost sa fie!
Apropo..in Austria,parteneriatul(concubinajul) este recunoscut si dupa cinci ani de convietuire,poti avea pretentii la bunurile celuilalt in caz de deces,de exemplu.Eu dupa cinci ani am plecat!
Revenim…da,mi-am dorit odata,insa cu trecerea timpului,mi-am dat seama cat de greu poate fi,de exemplu pentru o femeie cu copil..sa fie acceptata,de familie,sa iti accepte copilul..
Sau..ca cel cu care te-ai casatorit,sa iti ceara la o anumita varsta sa mai faci inca un copil,pentru ca pe al tau il are in batatura.
Sincera sa fiu,ma inclin in fata celor care au curajul sa o faca din nou si sa mai fie si fericiti…
Ar fi multe de spus,este un subiect mult prea delicat ca sa il inchizi in cateva randuri,dar va las sa argumentati!
Pro sau contra…….

 
29 comentarii

Scris de pe Ianuarie 15, 2011 în De-ale mele...personale

 

29 de răspunsuri la „Recasatorie-motive pro si contra

  1. psipsina

    Ianuarie 15, 2011 at 9:29 pm

    acuma eu vorbesc aşa, pe dinafară, din fericire.
    îs măritată fedeleş şi chiar mi-e bine aşa.
    recunosc că la mine v-am stârnit niţel, adică m-am băgat şi io mai mult în seamă, dar dacă stau să mă gândesc mai bine, chiar cred că mariajul e o „greşeală” pe care o faci o dată în viaţă. dacă o repeţi şi o tot repeţi înseamnă că nu prea ai învăţat nimic din ea.
    nu vorbesc de copii, dacă ajungem acolo e şi mai rău: când dau peste tatăl nr.3 care va pleca şi el la un moment dat, deja miroase a nebunie în capul părintelui. iar când mama mea şi tatăl tău plus mama fratelui meu şi alte amestecuri de-astea dau o familie e bine să ai nişte xanax la îndemână.
    dar există poveşti care se nasc după o sumă de ani în care unul dintre parteneri sau chiar amândoi au fost singuri, după divorţul aferent. eu am întâlnit aşa ceva şi relaţiile astea, oficializate, chiar erau senine. chiar mergeau. cel puţin aşa părea din exterior.

     
  2. papagigli

    Ianuarie 15, 2011 at 9:45 pm

    Cum spuneam, nu sunt pus in situatie si nici nu cred ca voi ajunge, desi nimic nu-i batut in cuie, dar eu nu m-as recasatori, daca ar fi sa fie. Concubinajul cred ca este o forma moderna de convietuire. Casatoria mi se pare o modalitate de-a ingradi libertatea individuala. De fapt, tinind cont de numarul urias de divorturi, pare clar pentru toata lumea ca acea ceremonie a devenit doar un conventionalism de care nu mai tine nimeni cont si care nu are o valoare intrinseca. Consider ca doi oameni trebuie sa fie impreuna atita timp cit si-o doresc si nu sa fie obstructionati de o lege sau o hirtie stampilata. Vorba lui Preda „daca dragoste nu e, nimic nu e” si atunci care-i rostul casatorelii? In momentul de fata casatoria e doar un business pentru multe categorii sociale, dar nimic mai mult. Casatoria nu reprezinta un sentiment, e doar un bau-bau care sa te tina legat, impotriva vintei tale, indiferent ca esti barbat sau femeie. Daca cineva imi va putea demonstra ca o casatoreala intareste sentimentele celor implicati, voi accepta necesitatea ei. Altfel, ramine cum am stabilit 😆

     
    • Georgiana

      Ianuarie 17, 2011 at 2:06 am

      subscriu! si de data asta sunt de acord cu tine omule, ce sa fac? 😀

       
  3. dr.Lecter

    Ianuarie 16, 2011 at 11:16 am

    destul de controversata, problema asta, a casatoriei…
    e o incercare, ca toate cele aferente vietii. e o etapa. o incerci, ori o arzi.
    sfarsitul este mai degraba, decat inceputul, o furtuna de afecte, din care te treyesti cu regrete. doar cei foarte cerebrali se trezesc cu eliberari.
    sunt particulare cazurile, si pentru ca tin de viata, de firul ei, se trateaza pe fiecare caz in parte

     
  4. Nea Costache

    Ianuarie 16, 2011 at 11:31 am

    Grea problema! Daca doi tineri se hotarasc sa se casatoreasca, acest act trebuie sa fie bazat pe dragoste, incredere reciproca, intrajutorare si respect iar daca apare si un copil, de regula, acesta trebuie sa fie liantul care trebuie sa-i uneasca tot mai mult.
    In cazul cand din diverse motive se ajunge la concluzia ca aceasta casatorie e un esec, intervine divortul, iar cand ranile se mai vindeca, musai sa urmeze si o a doua casatorie.
    Parerea mea: fie pentru barbat, fie pentru o femeie, daca are deja la activ minim trei casatorii, inseamna ca ceva scartaie- fie aceste casnicii sunt facute in pripa, nebazate pe afectiune, fie ori unul ori altul… sunt rai de musca!

     
    • scorpio72

      Ianuarie 16, 2011 at 12:01 pm

      rai de musca? :))

       
      • Nea Costache

        Ianuarie 16, 2011 at 12:35 pm

        Sau rau de musca, dupa trei-patru casatorii esuate!

         
        • Ana lu' Manole

          Ianuarie 17, 2011 at 2:42 pm

          Nea Costache se spune asa:
          prima oara cand te casatoresti cica nu stii
          a doua ora ai gresit
          a treia oara inseamna ca-ti place! :))))

           
          • Nea Costache

            Ianuarie 18, 2011 at 11:28 am

            Candva, prin ’68-’70, un tip trecut prin cateva casatorii, isi pierduse buletinul si l-a gasit un prieten de-al meu. In acea vreme, la rubrica „stärea civila”din buletin, se trecea si „divortat”.
            Stiti ce scria in buletinul omului?
            Casatatorit-Divortat, Casatatorit-Divortat, Casatatorit-Divortat… si asta, de vreo cinci-sase ori!!!

             
  5. papagigli

    Ianuarie 16, 2011 at 12:01 pm

    Alo, comentatorii, referitiva si la recasatorie, ca doar asta-i topicul postului. Adica v-ati recasatori la starea civila daca ar fi sa vi se intimple un divort la prima tentativa 😉 ? Si care ar fi motivele pentru care ati face-o sau n-ati face-o.

     
    • scorpio72

      Ianuarie 16, 2011 at 12:03 pm

      papa,transant ca de obicei! :))
      eu eram curioasa cum ai fi pus tu problema,nu ca raspuns…

       
      • papagigli

        Ianuarie 16, 2011 at 12:05 pm

        vrei sa spui, cum as fi actionat in situatia data? Sa dea dracu daca stiu. Ce pot spune e doar ceea ce cred, atita timp cit n-am fost pus in situatie

         
  6. papagigli

    Ianuarie 16, 2011 at 12:03 pm

    Cu esecurile voastre, mi-ati dat ideea unui nou post

     
  7. papagigli

    Ianuarie 16, 2011 at 12:07 pm

    Scorpiuto
    M-asteptam sa-mi comentezi autobiografia. Nu te-ncumeti? 😆

     
    • scorpio72

      Ianuarie 16, 2011 at 12:13 pm

      papa,sincer am citit si a fost misto..insa da,nu ma incumet,pentru ca ar trebui sa sap adanc in memorie si cam greu cu cautatul unor melodii si postatul..inca sunt novice,crede-ma! :))

       
      • papagigli

        Ianuarie 16, 2011 at 12:47 pm

        Pai nu trebuia sa bagi neaparat o autobiografie. Asta o faci daca vrei si crezi ca merita. Ma refeream la o birfa cumasline 😆

         
  8. redsky2010

    Ianuarie 16, 2011 at 7:22 pm

    eu cred ca depinde de circumstante si mai cred ca actul te face ca in cazul unor probleme sa te gandesti de 2ori inainte de a zice pa!
    pana nu esti in problema e greu de zis daca te bagi in lat din nou sau nu. dar daca relatia merge…care e problema?

     
  9. Mirela

    Ianuarie 16, 2011 at 10:41 pm

    Buna, Scorpio!
    Offtopic: mulțumesc pentru urările transmise mamei mele, ești o lady. Toate aceste urări, mama ți le retransmite însutit!
    On topic:
    DA!
    Mi-e foarte bine acum. Și așa vreau să rămână! M-aș recăsători tot cu el! 😉

     
  10. Marian S

    Ianuarie 17, 2011 at 5:22 pm

    …ci doar sa incerce daca merge sa mi-o puna… si nu le-a mers.

    Drept sa-ti spun, scorpioanco, aici e greseala fundamentala a tuturor femeilor. Cica de-aia ne-a dat Dumnezeu organe, ca sa le folosim !
    Unde mai pui ca poate ti-o punea unul cu folos si se cheama ca rezolvai problema aia cu al doilea copil. Pac-pac la primarie sa faceti actele, ca sa aiba copilul acelasi nume.
    Si gata. Vezi ce simplu e totul ? Si ce se mai chinuie unii sa-si complice viata, dom`ne, ceva de speriat…

     
    • scorpio72

      Ianuarie 17, 2011 at 8:19 pm

      ce tare esti..pac-pac si gata..problema asta cu facutul unui copil pentru acte a aplicat-o fostul meu si nu cu mine…
      cat despre citatul meu din prima fraza,ala cu pusul…mi-o puneam eu ca asa voiam eu si cand voiam eu,nu era dupa unul sau altul,folosita nu m-am lasat niciodata.
      ce usor o fi pentru voi barbatii..

       
      • Marian S

        Ianuarie 17, 2011 at 11:14 pm

        Eeeei, am zis, n-am dat cu parul ! 🙂

         
  11. eumiealmeu

    Ianuarie 19, 2011 at 3:28 pm

    sunt convinsă de 2 lucruri:
    1.eu ştiu că, în general, noi ne ghidăm după intensitatea emoţiilor. şi că după o dezamăgire spunem că nu mai facem lucrul respectiv, iar dacă ne trece puţin supărarea aproape că ne revenim la sentimente pozitive; dar o amărâtă de experienţă negativă iar ne pune cu botul pe labe. eu am iubit la un moment dat şi s-a terminat prost şi-am zis că în viaţa mea nu mai… şi la 6 luni eram măritată şi fericită; deşi cu marea iubire am fost prietenă 3 ani.
    secretul e omul. da, omul care încă n-a apărut. ai spune DA, dar nu e omul care să merite pe lângă tine. şi ar merita să spui DA, unui om deosebit, care ştie să poarte de grijă şi să susţină. aşa, doar să spui da, ca să ai un câine la uşa casei… n-ar merita.
    2. eu mai cred ceva: există şi bărbaţi minunaţi, nu doar hologramele astea pe care poate le-ai întâlnit întâmplător. sau chiar există bărbaţi de jos care se pot schimba şi poţi fi fericită alături de unul ca acesta…

     
  12. coolnewz

    Mai 5, 2011 at 11:28 am

    -uite ca am citit si articolul si comentariile. Cred ca totusi casatoria este o dovada ca oamenii sunt dispusi sa isi asume si niste riscuri. Nu se poate sa fii numai la „bine” alaturi de partener. Nu este onest, cinstit, onorabil. Apoi, cred ca sifemeile se pot folosi de barbati- apropo de „pus”la fel ca si barbatii. Tine doar de setarea mentala a fiecareia dintre noi. O noua casatorie, atunci cand deja exista un copil, este intr-adevar un efort pentru ambii parteneri. Dar iubirea este cea care ofera energia necesara. Parerea mea:)

     
    • scorpio72

      Mai 5, 2011 at 12:33 pm

      Daca exista intr-adevar iubire….si nu doar gandul sa o faci ca sa nu ramai singur…

       
  13. monicas10

    Iulie 18, 2011 at 10:03 am

    Din actele astea singurii care câștigă sunt tot cei care le fac: primăriile, biserica și tot ce ține de o nuntă, avocații, schimbarea actelor, etc. Iartă-mă… dar sunt de acord cu el. După ce faci astfel de acte, oamenii sunt singurii care pierd.
    Mi-am schimbat mentalitatea, modul de gândire. Atunci… cineva s-a lipit de mine și eu de el. Au trecut mai mult de doi ani de atunci. Știi ce e ciudat? Toți oamenii care ne văd trăiesc cu impresia că avem peste 20 de ani împreună… 🙂

     
  14. Hapi. River_woman

    Iulie 18, 2011 at 12:45 pm

    Imi e egal – ce importanta are daca te-ai mai duce la starea civila sau nu?
    Depinde ce criterii ai , cat de mult te influenteaza opiniile celor din jur, cat de „dependent”esti intr-o relatie. Cunosc femei care s-au casatorit deja de 2-3 ori si parca sunt intr-o cursa, nu e mai deosebita relatia de ceea ce au avut inainte. Deci sunt tipul „dependent”

    Daca ai gasit un om care nu te minte si care ti-a dovedit ca in momentele cu adevarat grele e langa tine, go on…… cu petrecareti plini de sine si mimoze superficiale poti face 25 de nunti in medie la starea civila si tot nu rezolvi nimic. Vorba ceea: alta marie cu alta palarie
    (am scris la pers 1 dar nu ma refeream la tine, stii asta, vorbesc in general)

     
  15. monicas10

    Iulie 18, 2011 at 1:26 pm

    Bineînțeles, orice om are principiile lui după care se ghidează. Am învățat însă că atâta timp cât te uiți prea mult în jur îți scapă esențialul. Și anume că e viața ta și ai dreptul să o faci așa cum crezi tu de cuviință.
    Ai dat exemplul de femei care au făcut pasul de mai multe ori… atâta timp cât vor refuza să schimbe ceva în modul lor de gândire vor avea parte din nou și din nou de aceleași experiențe. Senzația e de „învârtitul în cerc” Există niște legi universale care funcționează ireproșabil. În cazurile amintite e vorba de legea atracției. E destul de cunoscută prin relatarea ei în cartea „Secretul”. Acolo se spune doar de materializarea unor lucruri. Deci…„cunoaște-te pe tine” înseamnă mult mai mult. În primul rând să te accepți tu, așa cum ești. Și să te iubești la fel cum iubești tot ce se află în jurul tău.
    Îmi permit să vorbesc doar din propria mea experiență. Fiecare om are parte de experiențele lui, ca să poată învăța. Primul soț îmi reproșa mereu că l-am învățat un lucru tare rău pentru el: să spună doar adevărul și în totalitate.
    Ce am găsit e cu totul altceva… m-am găsit pe mine sub o altă formă.

     
  16. cleo

    Martie 12, 2013 at 4:39 pm

    Chiar nici macar o parere nu pot sa am ….AM intalnit femei care dupa a doua casatorie, au fost / sunt extraordinar de fericite….si asta o exprima prin altceva decat cuvinte…… Dar nu stiu ce sa zic….pro…sau contra

     

au urcat o treapta

 
