RSS

Primiti colindul?

23 Dec

Foaie verde portocala,
Noi suntem copii de scoala.
Si-am venit sa colindam,
Pe la case sa uram,
Ne dati,ne dati,ori nu ne dati?

Aceasta seara,e pentru noi,
Cea mai frumoasa dintre sarbatori.
Si noi cu totii venim acum,
Sa va uram de mos ajun.
Ne dati,ne dati,ori nu ne dati?

Va aduceti aminte?Cam asa cantam noi si asa aud din ce in ce mai rar.
Asteptam ziua de 23 cu infrigurare si imi pregateam plasele de plastic,ca sa am in ce sa pun ce colindam.
Fratele meu,mai mare decat mine cu 4 ani,pleca cu prietenii lui,eu cu prietenele mele.
Luam toate scarile la rand si cantam din toti plamanii,fara sa ciocanim,fara sa sunam la usa..pur si simplu cantam.Si plecam apoi mai departe.Uneori ne aventuram si un pic mai departe,dar tot in cartier..si nu ne era frica,nici de intuneric,nici de tigani..pur si simplu nu ne era frica.Veneam acasa numai cand umpleam plasele,de obicei doua…pline ochi.
Cand ajungeam acasa,tata razand ma intampina:,,ti-a ajuns..te-ai saturat,gata?…,,da”.
Luam un lighean mare si ma asezam in bucatarie pe pat(aveam un pat in bucatarie,din lipsa de spatiu,pat unde dormea fratele meu),cu plasele langa mine.
Fratele meu,cu plasele lui.
Fiecare isi sorta ce primise,pe sortimente..covrigii in lighean,bomboane intr-o parte,in alta portocale(nu multe,dar trei-patru, tot aveam),intr-o gramajoara,eugeniile..in alta nucile.Imi sticleau ochii cand numaram si descopeream printre covrigi,cate o bomboana cu cacao sau de ciocolata.
La sfarsit,trageam linie si faceam scorul..cat am eu si cat are fratele meu.
Sincera sa fiu,mancam cam trei saptamani din ce colindasem.Si eram fericita..si ma bucuram de fiecare covrigel…
Azi o sa primesc si eu colindul si o sa ma prefac ca nu aud injuraturile colindatorilor si imbrancelile lor in timp ce zbiara ,,draga domnisoara,iesi te rog afara” si o sa ma prefac ca nu vad cand se stramba atunci cand primesc ce am de dat(de data asta am eugenii).
Si tot azi,o sa ma bucur de copilasii veniti cu parintii dupa ei,copilasi catre se chinuiesc peltic sa imi cante o colinda si care se vor bucura de nimicul care le umple usor punguta.
Iar voi…voi primiti colindul?
,,foaie verde portocala ,
noi suntem copii……”

 
4 comentarii

Scris de pe Decembrie 23, 2010 în Diverși picurici

 

4 răspunsuri la „Primiti colindul?

  1. redsky2010

    Decembrie 23, 2010 at 10:06 am

    normal ca primim, am credinta ca daca nu-i primesc macar pe cativa, imi va merge rau in anul ce vine. eu am mers doar cu plugusorul, Craciunul era cumva in umbra in perioada aia. imi amintesc cum numaram banii pe caloriferul din casa scarii, la parter, cu mainile inghetate si eram fericiti de fiecare leut. alte vremuri…

     
  2. psipsina

    Decembrie 23, 2010 at 9:58 pm

    primim, primim… iar tu în curând vei primi e-mailul promis. 🙂

     

au urcat o treapta

 
