RSS

Stietot la dentist

15 Noi

De cand ma stiu,mi-a fost frica sa merg la stomatolog.Nu ma intrebati de ce..De fapt acum stiu…la gradinita aveam o..cred ca era asistenta,o femeie imbracata in halat alb,care ne controla mereu in gura,gat si la dinti,iar daca vedea ca se misca vreun dintisor,il apuca pur si simplu cu degetele si ti-l rasucea in gura pana iesea…Asa a procedat si cu mine odata.Fugeam de ea ca de dracu…stiam ca metoda ei de a te face bine daca aveai rosu in gat era sa iti vare pe gat un betisor cu albastru de metil si sa il invarta pe la amigdale,pana vomitai.
Cand eram mica,cred ca prima intalnire cu stomatologul si cu polizorul a avut un impact atat de mare asupra mea ,ca a doua intalnire a fost cu cantec.
Cred ca ai mei probabil m-au mintit cu ,,daca nu esti cuminte,vine nenea doctorul si iti face o injectie in limba” in mod sigur,plus amintirea cu ,,tanti fioroasa”…
Ajunsesem pe la vreo 8 ani si aveam deja vreo doi dinti incalecati la activ,plus o masea care se sparsese si se incapatana sa ramana in gura.Sub ea rasarea o alta noua,asa ca mama m-a luat de manuta si am plecat la tara(nu stiu de ce tocmai pana acolo,credeti-ma) sa il vizitam pe nenea stomatologul,care avea si un nume predestinat- Falca.Pe drum,mama mi-a promis ca daca sunt cuminte si totul decurge ok,imi va cumpara apoi o papusa.Era un motiv serios,tinand cont ca eu nu aveam papusi(doar ursuleti) si ar fi fost prima.
Eram deja speriata si incepusem sa bazai pe drum,ca eu nu vreau la dentist..nu am rezolvat nimic,mama neinduplecata.
Ajungem acolo,venise si matusa mea sa puna o pila pentru mine si cred ca asta a accentuat starea mea de frica,atatia adulti in jurul meu,plus namila aia de om,ca mic nu era deloc,in asa fel ca am inceput sa dau inapoi.Nu plangeam,eu nu prea am plans de multe ori in viata,insa incepusem sa fiu indaratnica.
Ma urca dentistul pe scaun,ma pune sa deschid gura,o deschid,se uita,vede si il vad ca se intoarce si apoi revine cu o siringa si cu un cleste..
De aici incepe nebunia..Eu am frica si de injectii,ace si tot ce mai implica ,asa ca am inceput sa vociferez ,,eu nu imi scot maseaua,vreti sa imi faceti injectie,nu veauuuuu”
Ala daca a vazut ca nu are cu cine,a trecut la amenintari..
,,-Deschide gura ca nu pot sa iti umblu in gura daca nu deschizi.
,,-Nu,nu vreau,mi-e frica.
,,-Daca nu deschizi gura uite ce iti bag in gura si o deschizi fortat..un calus(departator de maxilar,cum dracu i-o zice) si imi arata o chestie care mi s-a parut si mai fioroasa.
Cand am vazut chestia aia,asa de rau m-am speriat ca am inceput sa tip..Atunci dentistul i-a spus mamei sa vina sa ma ia in brate si sa se aseze cu mine pe scaun,eu in bratele ei.Si din nou a incercat sa ma faca sa desclestez gura.Nereusind, Falca,in debilitatea lui,mi-a tras o palma,eu am inceput sa urlu,mamei i s-a facut rau,Falca a pus genunchii peste picioarele mele,in incercarea de a ma face sa deschid gura si de a-mi scoate maseaua..,eu intr-un moment de slabiciune am deschis gura,el tusti cu clestele si…victorie!! Maseaua s-a scos!
Repede m-a dat jos de pe scaun,au stropit-o pe mama cu apa ca era intr-o stare de lesin,eu eram capiata,ametita,furioasa,cu mucii curgand din nas si sangele din gura,cu ochii cat cepele de atata plans…per ansamblu toata lumea fericita.
Credeti ca am lasat-o pe mama sa scape? Nuuu! Am repetat apoi ca,pentru ca am fost sa imi scot maseaua,mi-a promis o papusa,a trebuit femeia sa mearga sa mi-o cumpere.
Insa eu am ramas cu sechele pentru foarte multi ani si nu am suportat niciodata barbatii stomatolog,pe langa faptul ca ma apuca o stare de lesin cand intram intr-un cabinet si mi se urca inima in gura..
Din cauza acestui animal,toata copilaria si adolescenta mi-am chinuit-o cu dureri crunte de masele si abcese si am ajuns din nou la dentist cand eram insarcinata in luna a saptea cu fiul meu si nu mai puteam de durere.Mi se sparsese o masea de minte si chinul de toata noapte m-a facut sa merg.Am avut norocul sa dau peste o femeie extraordinara care era de o blandete si calm cum rar intalnisem.
De prisos sa mai spun ca ea mi-a pus toata dantura la punct si m-a facut sa imi recapar increderea in stomatologi…

 
20 comentarii

Scris de pe Noiembrie 15, 2010 în Amintirile lui Habarnam și Știetot

 

20 de răspunsuri la „Stietot la dentist

  1. redsky2010

    Noiembrie 15, 2010 at 11:34 am

    eu am un stomatolog f simpatic, ma chinuie de ma trec transpiratiile dar ma face si sa rad de-mi zboara toate tampoanele din gura si rad amandoi,cu asistenta impreuna.
    imi amintesc de un altul la care cand am intrat am zis :”mama,ce mi-e frica!” si el cu clestele batand sadic in palma mainii zice ranjind „si mie!” ne-a pufnit rasul pe amandoi!

     
  2. pisica

    Noiembrie 15, 2010 at 4:16 pm

    mda… multe sechele ne rămân din întâmplări de-astea.
    nu mi-e frică de dentist, nu am avut isprăvi așa de crunte, din fericire. dar mi se pare complet aiurea să sperii un copil în asemenea hal. indiferent cât de priceput ar fi ca medic, ca om era obligat să aibă răbdare și înțelegere.
    redsky, mi-a plăcut mult gluma cu dentistul tău.

     
    • scorpio72

      Noiembrie 15, 2010 at 6:20 pm

      eu cred ca din greseala a devenit stomatolog..

       
  3. Marian S

    Noiembrie 16, 2010 at 8:56 am

    Poanta foarte adevarata.
    Anii 90 si ceva, primele cabinete particulare prin Bucuresti. Si mie mi-e frica de dentisti. Vine un coleg si imi spune: bai, e o dentista beeeton la cabinetul cutare, pariez ca iti cade falca imediat ce o vezi, nici nu trebuie sa-ti spuna sa deschizi gura.
    Zis si facut, merg cu colegul, stau la coada, intru.
    Cind sa intru… ma ia in primire un barbat, nici vorba de femeia beton. Tipul asteapta citeva minute, nu zice n imic, eu nu stiam cum sa aduc vorba… in sfirsit apare si ea, cu o cutie cu instrumente proaspat sterilizate. Femei frumoasa e putin spus, greu de descris ce am vazut atunci !!!
    Bine, bine, dar era medic sau asistenta ?
    Misterul s-a lamurit ulterior, de la o baba care le stia pe toate. Erau sot si sotie, se iubeau dar se si gelozeau un pic. Fiindca erau doi dar nu aveau bani pentru doua rinduri de echipamente faceau cu rindul: el trata toti barbatii si ea era asistenta si viceversa !!!!
    Na, de vazut femeia frumoasa am vazut-o, dar mana in gura tot un barbat mi-a bagat-o.

     
    • scorpio72

      Noiembrie 16, 2010 at 9:15 am

      trebuia sa te reprogramezi cand ii venea ei randul.

       
      • Marian S

        Noiembrie 16, 2010 at 9:27 am

        Pai nu ai inteles regula, sorry. El „rezolva„ toti barbatii care intrau in cabinet iar ea „rezolva„ femeile, indiferent in ce ordine intrau.

        PS: scoate scrisul asta alb pe fond negru, este extrem de greoi si enervant.

         
  4. scorpio72

    Noiembrie 16, 2010 at 9:41 am

    am inteles acum,ce vrei…
    imi pare rau ca te enerveaza scrisul,dar nu ma pricep sa fac ce ai zis…

     
  5. Bogdan Epureanu

    Noiembrie 16, 2010 at 10:47 am

    Eu unul singura problema care o am cu stomatologii o reprezinta anestezia in sensul ca nu suport sa vad pe cineva apropiindu-se de gura mea cu o seringa… asa ca mai toate lucrarile care mi-au fost facute (inclusiv extractii, nervi omorati, etc) au fost facute pe viu. 🙂

     
  6. daniel rus

    Noiembrie 16, 2010 at 2:25 pm

    te inteleg Bogdane! la fel si eu. prefer pe viu decat o injectie

     
  7. Patratzel

    Noiembrie 17, 2010 at 1:47 pm

    bun articol .. facui si eu o poza poate iti place http://patratzel.com/neseriosu/telecomanda/

     
  8. silavaracald

    Noiembrie 18, 2010 at 11:15 am

    Și eu, tot cu anestezia mă războiesc, dar totuși, decât să-mi facă o extracție pe viu, mai bine cu anesezie…

     
    • scorpio72

      Noiembrie 18, 2010 at 6:18 pm

      In afara de extractia pe care am facut-o atunci cand eram copil si multe altele pentru dintii de lapte,nu stiu de anestezii cum este…

       
  9. carbonaru

    Noiembrie 18, 2010 at 7:15 pm

    Stii vreun dentist bun si pentru astia care se cred asa destepti incat se apuca sa roada oase ? Ca ma duc, daca e 🙂

     
  10. Virginica Maria

    Ianuarie 27, 2011 at 1:26 pm

    Am citit ceea ce ai scris in acest post al tau si imi place. Continua tot asa.

     
  11. silavaracald

    Septembrie 28, 2011 at 11:38 am

    Și eu am șir lung de dentiști, că stomatologi nu pot să le spun, care m-au făcut să-mi fie groază și doar când aud bormașina aia a lor infernală. Dar n-am ce face și merg. Al meu de acum e un tip înțelegător, cu mână bună, dar problemele mele s-au tot adunat, așa că nu ne e ușor niciunuia. 😀

     

au urcat o treapta

 
