RSS

Parastasul

13 Noi

Poveste adevarata auzita de la domnul X..

Se da o doamna(chiar e o doamna),de meserie sefa,al carei sot a murit de foarte multi ani.Si doamna se gandeste ca ar fi bine,ca in memoria lui(ca tot este data la care a murit el odata) sa faca un parastas.
Asa ca a chemat cativa colegi de munca printre care si pe domnul X.Fiindu-i sefa,il roaga ca ei doi sa mearga inainte ca sa pregateasca cele necesare,la un restaurant destul de fitos.
Zis si facut..numai ca acolo,doamna isi aduce aminte ca nu are coliva:
,,-X-ule,de unde luam coliva?
-Nu stiu doamna,ca nu se gaseste,trebuie si ea facuta..
-Cum nu? Imposibil..uite eu am gasit de exemplu caltabosi la supermarket,in perioada cand nu e timpul lor.
-Pai si doamna,ce legatura au caltabosii cu coliva?
-Pai cum? O fi de vanzare pe undeva,la caserola..cum nu!Nu?
-Nu! ”
Trecand peste asta ajung la restaurant si asteptand sa ajunga invitatii..
,,-X-ule mi-am adus aminte,fac eu asta,dau eu masa,dar nu am popa sa faca o slujba…De unde dracu iau eu un popa?
-Doamna suntem intr-un restaurant,cum sa facem slujba?
-Facem,facem,ca doar e parastas,unde ai mai vazut tu fara popa?Hai la biserica din apropiere ,ca il cunosc eu pe popa de acolo! ”
Popa care bineinteles ca terminase slujba din biserica si se roise acasa..Ramasese un alt angajat al bisericii..
,,-Auzi,il intreaba pe angajat,da hai ca nu e popa ,nu e popa..da ce draga,tu nu ai facultate?
-Ba da doamna,insa nu am voie sa profesez inca,nu sunt uns ca preot.
-E la dracu,vii si tu acolo si tii o slujba mica..uite iti dau un milion!
– Nu se poate doamna,nu am cum imi pare rau! ”
Doamna se intoarce suparata la restaurant,bineinteles cu domnul X dupa ea.
,,-Doamna,ii spune X,hai sa dam un telefon sa ii cautam pe Ionescu ,pe Popescu(care Ionescu si Popescu bineinteles ca nu au raspuns sau erau ocupati).”
Intre timp sosisera si invitatii,iar intr-un final domnul X isi aduce aminte:
,,-Mai doamna,haideti sa sunam pe popa de la noi de la capela!
-Nu il vreau pe ala,ca e al dracu!
-Pai nu mai avem cu cine vorbi..
-Hai suna-l atunci! ”
Domnul X il suna pe popa care nerecunoscandu-i numarul nu raspunde..
,,-Ai vazut? Ce ti-am zis? E al dracu!”
Intru-n final reusesc sa dea de popa,care vine.
Doamna striga chelnerul sa aduca ciorbele ca de inceput,pentru ca popa sa le sfinteasca,sa fie primite de mort.Si incepe popa sa doamne miluiasca,in restaurant,la o ora de pranz si unde mai erau si alte persoane.Persoane care au fost luate pe nepregatite si au ramas cu lingurile ridicate si cu gura cascata.Ba  unul chiar a intrebat daca e la camera ascunsa.
Pe langa ridicolul si penibilul situatiei,totul a fost sfintit,popa a tinut slujba de pomenire si a plecat repede..
Iar doamna,asezandu-se in sfarsit pe scaun, striga:
,,-Chelner!! Acum da drumul la muzica! Sa cante ce mama dracu,ca raposatului i-a placut sa petreaca!”

 
11 comentarii

Scris de pe Noiembrie 13, 2010 în Diverși picurici

 

11 răspunsuri la „Parastasul

  1. pisica

    Noiembrie 13, 2010 at 9:14 am

    asta face parte din obiceiurile idioate ale pomenirii, actualizate şi modernizate în fel şi chip. nu ştiu încă dacă să râd sau să mă înfurii pe cei care, în prostia lor, vor să mai şi epateze. comemorare cu cântec… 😦

     
    • scorpio72

      Noiembrie 13, 2010 at 9:37 am

      eu am luat partea amuzanta a povestirii si vreau sa iti spun ca atunci cand am auzit-o,am ras cu lacrimi.
      in rest,stii cum se spune…de morti numai de bine si daca i-a placut sa traiasca..de ce sa nu cante si muzica?

       
      • pisica

        Noiembrie 13, 2010 at 2:08 pm

        şi eu am gustat partea amuzantă. dar de felul meu sunt o tipicară, o fixistă. mi-e greu să înţeleg că te apuci de un parastas fără să fi făcut toate cele necesare, doar să te îngrijeşti de burtă.
        apetenţa asta pentru chiolhan, pe motiv că şi răposatu a chiolhănit la vremea lui, uneori mă irită.
        sincer, pomenirea celor care nu mai sunt mi se pare că este mai degrabă o taină, un dor de ei şi o recunoştinţă. asta cu pomenile este o faţadă.

         
  2. scorpio72

    Noiembrie 13, 2010 at 2:34 pm

    pisica..doamna este o persoana in varsta,dar nonconformista,care si-a adus aminte la o data anume,ca acum 17 ani sotul ei a murit..asa ca s-a hotarat pe loc sa dea o masa…
    iar de aici,toate cele care au urmat..in comicul lor.

     
  3. Alex Doctorasu

    Noiembrie 13, 2010 at 3:18 pm

    Tipic romanesc ….

     
  4. redsky2010

    Noiembrie 13, 2010 at 8:01 pm

    😀 bestiala tipa si oricum a pomenit problema in stilul ei…cat va fi de „primit” daca e din suflet se presupune ca e ok.

     
  5. Patratzel

    Noiembrie 14, 2010 at 4:34 pm

    frumos blog … si articole bune o sa te citesc in continuare .. am si eu o poza pentru Basescu cu dedicatie http://patratzel.com/neseriosu/2-lei/

     
  6. daniel rus

    Noiembrie 15, 2010 at 7:30 am

    la o pomana din asta, dupa ce lumea a baut mai mult decat era nevoie, unul dintre ei a ridicat paharul si inainte sa bea a zis „sa traiasca mortu’!”

     
    • Ovidiu

      Noiembrie 18, 2010 at 1:09 pm

      tu ai fost asta ?

       
  7. Altcersenin

    Noiembrie 15, 2010 at 6:05 pm

    hm, si-a facut doamna datoria! 🙂 poate sa mai zica cineva ceva?..

     

au urcat o treapta

 
