RSS

Betie

07 Oct

Copilaria mea a fost una relativ fericita,aveam norocul ca bunicii din partea mamei stateau la tara.Deabia asteptam sa vina vacanta sa plecam eu si fratele meu ,la bunici.si cand mai aparea si verisoara mea,era tacamul complet.
Am facut multe tampenii atat eu cat si fratele meu,dar ne-am si ajutat bunicii in gospodarie,atat cat puteam noi..
Intr-o zi bunica a golit damigeana de visinata si a pus visinele intr-un castron,urmand ca mai tarziu sa le arunce,ca noi eram copii si nu aveam voie sa mancam ,,cate o bobita,cate o bobita”,chiar daca ne placea…
Numai ca dupa ce a golit damigeana,bunicii i s-a parut ca stam degeaba si ca sa ne dea de lucru,a spus sa ne ducem sa adunam niste iarba si sa dam de mancare la pasari.
Acu’ am adunat noi iarba,dar dracusorul si -a bagat coada si ne-a traznit in capusoarele alea seci ale noastre,sa le dam gainilor si niste visine,ca oricum avem destule..Si luand noi castronul,ne urcam pe o bancuta si peste gard,incepem sa bombardam gainile.
Gaini care oricum mancau aproape orice,deci au inceput sa ciugule in draci visinele.Castronul nu era asa mic,deci noi l-am cam golit pe gaini..
Numai ca urmarindu-le sa vedem ce face,nu dupa mult timp incep gainile sa mearga intr-o parte si sa pice…hii,asta nu banuisem noi,ca se vor imbata atat de rau.
Erau saracele gaini matolite rau si mergeau numai in cercuri,dupa care cadeau intr-o parte zvacnind din picioare..Hait,m-am gandit,omoram gainile,am dat-o dracu..ma apucase frica..
Si ca sa fie tot tacamul,apare bunica in spatele nostru si vede gainile prin gardul de sarma,dupa care se ia cu mainile de cap…
Boscorodind si afurisind apuca bunica un retevei pe care il tinea special si incepe sa ne alerge prin curte,altoindu-ne cururile si lecuindu-ne de a mai face tampenii..de moment.
Pentru ca dupa ce si-au revenit din mahmureala gainile si ne-am calmat vargile de pe cur,am uitat si a doua zi am luat-o de la capat cu altceva..

 
9 comentarii

Scris de pe Octombrie 7, 2010 în Amintirile lui Habarnam și Știetot

 

9 răspunsuri la „Betie

  1. Temptationx

    Octombrie 7, 2010 at 11:37 pm

    :))))))))):)))))) am ras cu lacrimi. S-au matolit gainile rau de tot:)))).Ce vremuri frumoase! Foarte frumoasa povestea! suna a Ion Creanga:)). Asta ma trimite cu gandul la nazdravaniile mele din copilarie facute la bunici. Mi-e dor de vremurile alea dar zau ca nu mi-e dor de nelipsita varga de pe fund si pulpe:))) parka eram zebra. Grandma rooocks:))

     
  2. Manole

    Octombrie 8, 2010 at 7:38 am

    :))))))))daaaa! Cunoastem! Sa-i dai cainelui sa manance paina inmuiata in vin…:))))
    Am ras din toata inima, super! 🙂

     
  3. cammely

    Octombrie 8, 2010 at 2:43 pm

    fara violenta 😆
    ha, ha, ha d’apai ii sau nu batatia rupta din rai?!
    faine povesti din copilarie ai
    mai vrem

     
    • scorpio72

      Octombrie 8, 2010 at 5:20 pm

      ii,ii rupta..ca asa m-am facut fata cuminte..cred.
      bine ai venit cammely.

       
  4. Marian S

    Octombrie 9, 2010 at 9:12 am

    Ei, eu am fost baiat de treaba cu gainile, le-am dat sa manince carne. Cum asa ? Gainile stateau de obicei intr-un loc al lor dar mai mereu scapau in restul curtii. Eu ma jucam de-a constructorul si am mutat o piatra de la locul ei. Sub piatra, bineinteles, niste râme. Cind am vazut cu ce pofta se delecteaza ele cu rame am luat o hotarire istorica. In citeva minute toate dalele de piatra care formau un trotuar… nu mai erau la locul lor. Dar gainile erau satule si asta m-a salvat !!!
    Dupa aceea m-a dus mintea sa brevetez ideea si sa o aplic in alt mod. Am dus citeva dale de piatra in salasul gainilor si le udam cu furtunul apoi le mutam zilnic de colo-colo. Ideea a prins fiindca nimeni nu m-a mai certat ulterior, ba chiar am vazut niste vecini aplicind metoda. Brevet nu mi-au dat nici in ziua de azi.

     
    • scorpio72

      Octombrie 9, 2010 at 5:34 pm

      ii,mariane..vezi daca nu ti-ai cerut drepturile?

       
    • Marian S

      Octombrie 10, 2010 at 9:35 am

      Lasa, ca eram multumit ca imi dadeau „fetele„ ousoare proaspete !
      Daca as continua povestirea v-as mai spune ca era la un moment dat o gaina care ma cauta prin curte, incepea sa cotocdaceasca si sa se agite pina vedea ca ii dau atentie si se ducea intr-un loc numai al ei, ca sa faca oul. Era cea mai fericita cind vedea ca iau oul imediat si se plimba mandra prin curte !!! De obicei gainile, mai ales astea de curte, nu apreciaza gestul. Stiu ca pare neverosimil dar asta este !
      Sa va mai spun ca gaina aceea nu a fost taiata niciodata si a murit de batrinete, dupa ce a facut citeva rinduri de pui ? Intre noi fie vorba, ii placea sa se delecteze si cu cocosul curtii, asa ca nu ii luam toate ouale, ba chiar ii puneam si de la altele.
      Hai, gata, ca il intrecem pe Creanga !

       
      • Marian S

        Octombrie 10, 2010 at 9:37 am

        Asta cu cotocdaceasca e criminala ! si daca era premeditata nu-mi iesea la fel de bine !

         
      • scorpio72

        Octombrie 10, 2010 at 3:14 pm

        da,ai dreptate,sa nu ii luam dreptul lui Creanga…da ce ne facem daca si noi avem ce povesti?
        am inteles eu ce ai scris,oricum..

         

au urcat o treapta

 
