RSS

Hainuta verde

29 Sep

Incepem sa bagam mana adanc in copilarie,atat in a mea cat si a fiului meu,pentru ca daca stau bine sa ma gandesc,exista multeee de povestit..
Din totdeauna,am fost un copil razvratit si o baietoasa,in asa fel incat am facut mai mult tampenii,decat sa ma laud ca am leganat numai papusile..Care apropo,nu imi placeau in mod deosebit,am avut numai ursuleti,pe care i-am iubit neconditionat,chiar si cand le ,,curgeau” ochii de plastic sau sticla..
Incep si eu in trend,ca tot e isteria asta cu cutremurul si o sa pun pe blog,prima mea amintire din copilarie,care oricat as incerca,nu voi reusi sa o uit,atat de mult s-a intiparit in memoria mea scheletica..
Aveam cinci ani in anul 1977..va dati seama ca nu mai tin minte chiar totul,insa am si acum in fata ochilor imagini de atunci..
Era seara si mama ne pusese(pe mine si fratele meu) la masa in bucatarie,cu cate o canita de cacao in fata.Tin minte ca am inceput sa ma ciondanesc cu fratele meu,de ce misca masa,ca uite cescuta mea se varsa.El se uita la mine si am observat atunci ca si galeata in care mama tinea apa pentru baut(pentru ca se mai oprea si apa pe atunci,nu numai curentul) incepe sa dea pe afara.M-am speriat cand mama a aparut in bucatarie si ne-a luat pe sus,scotandu-ne din apartament.Stateam la etajul patru si tata era la servici.In panica aceea,asa a considerat mama mai bine,sa ne scoata din casa si sa ne impinga pe scari..
Imi aduc aminte ca mi-am pierdut papuceii incercand sa cobor,stiu ca incercam sa cobor,dar ma izbeam cand de balustrada,cand de perete..plangeam si imi curgeau mucii..
Am ajuns intr-un final si afara din bloc,exact cand s-a terminat si cutremurul..Tremuram,pentru ca imi era frig si ma uitam curioasa la un vecin,care era in chiloti si dardaia mai rau ca mine..
Stiu ca un pic mai tarziu,un vecin a urcat cu mama si mi-a adus mie si fratelui meu haine calduroase,din apartament..
Nu o sa uit niciodata hainuta mea verde,din blana artificiala,cu gluga gen oblio,in care m-am cuibarit..
Hainuta aceasta,la fel ca si aceasta intamplare,mi s-a intiparit adanc in minte..

 
2 comentarii

Scris de pe Septembrie 29, 2010 în Amintirile lui Habarnam și Știetot

 

2 răspunsuri la „Hainuta verde

  1. Mirela

    Martie 5, 2011 at 8:12 am

    Cutremurator…sa nu se mai intample, este tot ce pot sa spun!

    Draga Scorpiuto, in asteptarea Duzinii tale, las aici:
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/duzina-de-cuvinte-un-cuplu-invidiat/

    O zi excelenta! 🙂

     

au urcat o treapta

 
