RSS

Primul job

09 Iul

Urmare din  Amintiri din trecutul prezent

Casa unde am ajuns arata foarte bine..ne-a deschis un barbat  in jur de 35-45 ani(aveam sa aflu ca facea 40).Mi-a arata camera unde urma sa locuiesc,era de fapt camera de zi,insa eram multumita ca aveam tv,am stat de vorba,am incercat sa ne cunoastem cat de cat.Ina a plecat apoi si am ramas singura.Singura intr-o casa cu inca trei persoane.Aveam sa constat pe parcurs ca de fapt nu o aveam in grija numai pe Maria(asa se numea),ci si pe ceilalti.Eram cu trei copii mari,in corpuri de adulti.
Cel care ma angajase ,Gert,nepotul ei,lucra ca sofer cu norma 50% si dupa 12 era acasa.Divortat,o fetita..un om liber,ciudat dar totusi cu bun simt.
Celalalt,Ottmar,era fiul Mariei,un mosulet de 72 de ani,nu fusese insurat niciodata,era epileptic si dement,exact ca Maria.
Am lucrat acolo trei luni,a fost o perioada sa zicem frumoasa(acum cand imi aduc aminte)..dar ingrozitor de grea.
Maria avea 92 de ani,fusese o femeie frumoasa la viata ei si cocheta si acum arata ca bunicutele din cartile cu povesti ilustrate,avea un par de un alb stralucitor…era cocheta,dar dementa(uita ce face,ce zice si era ca un copil).Se pieptana de cel putin 10 ori pe zi,iar daca o mai pieptanam si eu de inca 10 ori,era cea mai fericita.
Imi amintesc cu drag de ea(a murit intre timp),cu toate ca mi-a facut viata un calvar,dar era nevinovata pentru gesturile ei.Ii devenisem atat de draga incat imi lua mainile si mi le pupa.De ce? Pentru ca vorbeam cu ea,o bagam in seama si nu o ignoram ca toti ceilalti care asteptau sa moara odata.
Insa Maria mea nu dormea noaptea,pentru ca indopata cu pastile,, ca sa fie cuminte”,dormea toata ziua,iar noaptea doar pana pe la 2-3 ,dupa care incepea calvarul..se trezea si incepea sa strige dupa ajutor.Si cum camera mea era char langa a ei..o auzeam tot timpul.
Dupa trei zile si trei nopti nedormite,am cedat psihic si i-am spus lui Gert sa faca ceva,pentru ca eu nu pot rezista asa..ziua sa o muncesc si noaptea sa stau de veghe.(va urma)

 
Un comentariu

Scris de pe Iulie 9, 2010 în Schatzi meu și made in Austria

 

Un răspuns la „Primul job

au urcat o treapta

 
